مدیرعامل باشگاه فیلم‌سوره:

بزرگترین ایراد جشنواره فیلم کوتاه اجرای آن توسط جایی‌ست که دفتر تولید دارد

تهران (پانا) - مدیرعامل باشگاه فیلم‌سوره معتقد است برگزارکنندگان جشنواره فیلم کوتاه تهران باید از انجمن سینمای جوان جدا شوند تا شاید قسمتی از معضلات مرتبط در این حوزه حل شود.

کد مطلب: ۱۲۲۵۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین ایراد جشنواره فیلم کوتاه اجرای آن توسط جایی‌ست که دفتر تولید دارد

محمدجواد موحد مدیرعامل باشگاه فیلم‌ سوره با حضور در برنامه «بی چارچوب» شنبه اول آبان ماه، درباره اکران فیلم های کوتاه و چشم اندازی برای دیده شدن آن به جز در جشنواره های مختلف، گفت: در ابتدا این سوال وجود دارد که هدف ما از ساخت فیلم کوتاه چیست؟ به نظر من دو پاسخ اصلی برای این سوال وجود دارد؛ اینکه ارایه مضامین به مخاطب از طریق فیلم کوتاه راحت تر است و بهتر و راحت تر به دست مخاطب می رسد. نکته دوم، فیلم‌کوتاه تربیت فیلمساز برای ساخت فیلم بلند است و یکی از دلایلی که در حال حاضر تعدادی از فیلم های ما قابلیت نمایش در سینما، تلویزیون و پلتفرم ها را ندارند، این است که فیلمسازان ما جشنواره ای فیلم می‌سازند و دلیل آن درهای بسته ای است که در مقابل فیلمسازان کوتاه وجود دارد و راهی به جز اکران جشنواره ای ندارند و باعث تغییر مسیر و ذائقه فیلمساز کوتاه می‌شوند.

تربیت فیلمساز بلند با استفاده از ابزار فیلم کوتاه

وی درباره فعالیت باشگاه فیلم سوره و دستاوردهای آن بیان کرد: مساله اصلی ما در باشگاه فیلم سوره، تربیت فیلمساز برای سینمای بلند و حرفه‌ای است و ما از ابزار فیلم‌کوتاه استفاده می‌کنیم. ابزار فیلم کوتاه موثرترین پل آموزش آکادمیک و سینمای حرفه ای است و فکر می‌کنم اگر این دو اتفاق بیفتد و بستر پخش دقیق غیر از جشنواره ها به وجود بیاید، حال فیلم کوتاه از الان خیلی بهتر خواهد شد.

به بستر پخشی جز جشنواره ها نیاز داریم

این مدیر جوان درباره تاثیر ورود فیلم های کوتاه به اسکار در دوره جدید جشنواره فیلم کوتاه گفت: من در این حوزه نظر شخصی دارم و این است که اساسا جشنواره های خارجی برای من جذابیتی ندارند و من فیلمم را برای مردمم تهیه می‌کنم و اگر بخواهم آن چیزی که در ذهن دارم را بومی سازی کنم، باید در جامعه خودم بگردم.

وی اضافه کرد: حضور در جشنواره های خاص و مهم اصلا اتقاق بدی نیست و تلاش این چنینی قطعا حاصل زحمات افرادی است که خروجی آن باعث گرفتن ورودی اسکار در سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه شده است اما اگر این اتفاق تبدیل به هدف شود به جای آن که قسمتی از مسیر شود، به زودی شاهد فیلم هایی در جشنواره هستیم که هیچ ربطی به مردم و جامعه ندارند.

موحد با اشاره به حواشی انتخاب آثار این دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: هر جشنواره ای دبیر، تیم و هیات انتخاب مخصوص به خودش را دارد و طبیعتا این افراد هم ذائقه مخصوص به خودشان را دارند، اما بزرگترین ایراد جشنواره فیلم کوتاه این است که توسط جایی اجرا می‌شود که خودش دفتر تولید دارد و این تعرض منافع به وجود می‌آورد؛ طبیعتا در این جشنواره وقتی فیلم و فیلمسازانی کنار گذاشته می‌شوند، اعتراضات شدیدی را به دنبال خواهد داشت.

او در پایان بیان کرد: اگر برای این مساله فکر و سیاست دقیق تری طرح شود که برگزارکنندگان فیلم کوتاه تهران از انجمن سینمای جوان جدا شود، شاید قسمتی از این معضلات حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار