حمله به استاندار جدید آذربایجان شرقی در مراسم معارفه؛ ماجرا چه بود؟

تهران (پانا) - حمله یکی از حاضران در آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی به زین العابدین خرم، استاندار جدید این استان، فضای جلسه را متشنج کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
حمله به استاندار جدید آذربایجان شرقی در مراسم معارفه؛ ماجرا چه بود؟

به گزارش ایرنا، اقدام یکی از شرکت‌کنندگان در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی جو مجلس را بر هم زد. فرد حمله‌کننده به استاندار جدید آذربایجان شرقی، که گفته می‌شود یکی از کارکنان سپاه عاشوراست که بنا بر دلایل شخصی این اقدام را انجام داده است.

در همین حال استاندار جدید آذربایجان شرقی در واکنش به این حرکت، با آرامش به ادامه سخنرانی خود برای حضار پرداخت و اعلام کرد که قبل از مراسم احتمال برخی حاشیه‌سازی‌ها را می‌داده که به دلیل اهمیت برنامه ترجیح داده است مراسم تودیع و معارفه تعطیل نشود.

حاضران در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز نیز در واکنش به این اتفاق با سر دادن شعارهایی از قبیل «استاندار ولایی، حمایتت می‌کنیم»، از خرم اعلام حمایت کرده و نمایندگان آذربایجان شرقی مجلس شورای اسلامی حاضر در جلسه نیز به طور دسته جمعی با حضور روی سن از استاندار جدید آذربایجان شرقی اعلام حمایت و دلجویی کردند.

خبرگزاری فارس نیز در این باره نوشت: در ابتدای قرارگرفتن خرم در پشت تریبون، یکی از حاضرین اقدام به برخورد فیزیکی با استاندار منتخب کرد و موجب شد برای لحظاتی نظم جلسه بهم بریزد. این فرد ابتدا ضربه‌ای از پشت سر به خرم وارد کرد و سپس او را هل داد. استاندار آذربایجان شرقی پس از این اتفاق متانت خود را حفظ کرد و از هر گونه واکنشی خودداری کرد. اما با دخالت ماموران حراست سالن بلافاصله فضای جلسه به حالت عادی برگشت، انگیزه های این فرد خصومت شخصی عنوان شده است.

بعد از چند لحظه مراسم به حالت عادی خود بازگشت و سخنرانی استاندار منتخب هیأت دولت ادامه یافت.

تسنیم همه در این باره نوشت: مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و مسئولان استانی در تالار اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد.

پس از سخنرانی استاندار سابق، نماینده ولی فقیه در استان و وزیر کشور، عابدین خرم استاندار جدید آذربایجان شرقی به پشت تریبون رفت و ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، به تشریح برنامه‌های خود در این استان پرداخت.

هنوز دقایقی از سخنرانی استاندار جدید نگذشته بود که یک فرد معلوم‌الحال به نام ایوب علیزاده با حضور در بالای تریبون "سیلی محکمی" به عابدین خرم زد و ادامه شروع به فحاشی به استاندار پرداخت و وی را از جلوی تریبون هل داد.

بلافاصله نیروهای تامین امنیت در محل به بالای تریبون رفته و فرد خاطی را به اتاق مجاور سالن هدایت کردند و بعد از دقایقی تشنج در محل مراسم، استاندار آذربایجان شرقی به ادامه سخنرانی خود پرداخت.

در این حین حضار برای مخالفت با این حرکت زشت، شعار «مرگ بر منافق» و «استاندار ولایی حمایتت می کنیم» سر دادند و از استاندار آذربایجان شرقی حمایت کردند. در ادامه تعدادی از حضار هم با نزدیک شدن به جایگاه مراسم، از عابدین خرم دلجویی کردند.

عابدین خرم در ادامه ضمن حفظ آرامش خود، سخنانش را ادامه داد و با اشاره به اینکه روزهای گذشته عده‌ای تهدید کرده بودند که قرار است اتفاقی در این مراسم رخ دهد، ابراز داشت: منافقین بارها در طول دوران خدمتم مرا تهدید کرده‌اند و ما با این اتفاقات از مسیر انقلاب متوقف نمی‌شویم.‌ همه ما فدای راه ائمه اطهار(ع)، رهبری و شهدا هستیم که برای اعتلای دین جان دادند و این سیلی در راه ولایت را به جان می‌خریم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: هر چه در وجود دارم به کار می‌گیرم تا به اعتلای استان بینجامد و این ماجرا خللی در خدمت‌رسانی به مردم و استان ایجاد نمی‌کند.

‌خرم‌ تاکید کرد: من ضارب را نمی‌شناسم و از این فرد می‌گذرم، او را می‌بخشم و شکایتی از او ندارم.

وی با اشاره به اینکه در دوران اسارت داعش در سوریه، روزانه ده‌ها بار شکنجه شده و بارها سلاح را بر شقیقه من گذاشتند، ابراز داشت: محکم به راه خود ادامه داده و اجازه نمی‌دهیم خللی در راه توسعه استان ایجاد شود.

بعد از سخنرانی استاندار جدید آذربایجان شرقی، 10 نفر از نمایندگان این استان در مجلس ‌و تعدادی از بسیجیان ‌به ‌جایگاه رفتند و حجت‌الاسلام میرتاج الدینی به نمایندگی از مجمع نمایندگان‌، حمایت‌شان‌ از استاندار جدید آذربایجان شرقی را اعلام کرد‌‌ند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار