طرح ارتقای سواد حرکتی در برخی مدارس گیلان

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرروش استان گیلان گفت طرح ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان مقطع ابتدایی در ۳۰ درصد از مدارس ابتدایی استان آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۴۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح ارتقای سواد حرکتی در برخی مدارس گیلان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در آیین افتتاحیه بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدرسه ابتدایی زنده یاد محمدعلی ظهیری اظهار کرد: طرح ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی طرحی است که بر اساس آن مدارس موظف هستند به بهترین شیوه ممکن روش‌ها و شیوه‌های ارتقا و بهبود سواد حرکتی را در آموزشگاه اجرایی و نهادینه سازند.

وی افزود: در این طرح مهارت‌های ورزشی و سواد حرکتی به ارتقا تمرکز تقویت عضلانی و افزایش نشاط و همچنین آموزش‌های اصلاحی در قالب رشته‌های متنوع ورزشی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به مهارت های گوناگون در این طرح گفت: مهارت‌های بنیادین در ورزش از راه رفتن، دویدن، پریدن، پرتاب کردن، دریافت کردن و حفظ تعادل و ارتقاء انعطاف پذیری، اساس و پایه تمام مهارت‌های ورزشی پیچیده در رشته‌های مختلف است و این مهارت‌ها وقتی محقق خواهد شد که ما بتوانیم مهارت‌های حرکتی پایه را به خوبی به دانش آموزان آموزش و داده باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در حال حاضر این طرح در 30 درصد مدارس شهری استان اجرا می شود و امیدواریم شاهد ارتقای سلامت جسمانی و روانی تمامی دانش آموزان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار