فعالیت هیات انتخاب سوگواره تصویردهم آغاز شد؛ از انتخاب آثار تا اکران عمومی در ایران و کربلا

تهران (پانا) - دبیر سوگواره فیلم‌کوتاه تصویردهم ضمن اعلام پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد، از تعداد آثار دریافت شده و آغاز فعالیت هیئت انتخاب خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت هیات انتخاب سوگواره تصویردهم آغاز شد؛ از انتخاب آثار تا اکران عمومی در ایران و کربلا

به گزارش ستاد خبری سوگواره فیلم‌کوتاه تصویر دهم، محمد رهبر با بیان اینکه مانند سال گذشته استقبال خوبی از دومین دوره برگزاری این سوگواره شده است،گفت: امسال نزدیک به 290 فیلم‌کوتاه در قالب‌های مستند، داستانی یا انیمیشن از اقصی نقاط ایران به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.
وی با تاکید بر اینکه این رویداد توسط موسسه فرهنگی خیریه راه ایمان و با حمایت و مشارکت عتبه مقدسه حسینی(ع) با هدف اشاعه و ترویج سنت‌ها و آیین‌های حسینی به‌عنوان یک رویکرد مذهبی، ملی و فرهنگی برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال شاهد پراکندگی جغرافیایی خوبی در میان شرکت‌کنندگان این سوگواره بودیم و از حدود 28 استان کشور و 61 شهر این آثار ارسال شده است. این نکته نشان‌دهنده میزان توجه هنرمندان به موضوعات آیینی و عاشورایی و همچنین شناخته شدن این سوگواره در اکثر استان‌ها است.
محمد رهبر با اشاره به پایان یافتن مهلت دریافت آثار این سوگواره و آغاز فعالیت هیئت انتخاب، بیان کرد: حامد جوادزاده، محمدرضا مصباح، یاسین حجازی، محمدحسین پویانفر و جعفر الادیب از اعضای هیئت انتخاب سوگواره تصویر دهم، تمامی آثار دریافتی را بررسی و سپس از میان آنها فیلم‌هایی که با قوانین و شیوه‌نامه‌های این رویداد مطابقت دارند و با ایده‌ها و داستان‌های خلاق و نو ساخته شده‌اند را انتخاب خواهند کرد.
دبیر دومین دوره سوگواره تصویر دهم در پایان گفت: آثار منتخب پس از رای هیئت انتخاب برای داوری نهایی و همچنین اکران عمومی و آنلاین در ایران و کربلا ارسال خواهند شد.
گفتنی است «سوگواره فیلم‌کوتاه عاشورایی تصویر دهم» با هدف محوری اشاعه و ترویج سنت‌ها و آیین‌های حسینی و با مدیریت مجید مجیدی و دبیری محمد رهبر برگزار می‌شود.
در دومین «سوگواره فیلم‌کوتاه عاشورایی تصویر دهم» به انتخاب هیئت داروان متشکل از مجید مجیدی، سیدرضا میرکریمی و نیما جاویدی به سه نفر برتر تندیس، لوح تقدیر و به ترتیب جوایز نقدی شامل 5سکه‌، چهار سکه و سه‌سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد. علاوه بر آن به پنج فیلم برگزیده منتخب آرا مردمی نیز لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی تعلق خواهد گرفت.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر از اخبار، فرآیند برگزاری، قوانین و شیوه‌نامه‌ این سوگواره ‌می‌توانند علاوه بر مراجعه به صفحات مجازی سازمان جوانان راه ایمان، به نشانی @Javanane_Rahe_Iman با شماره تلفن 09109234234 تماس حاصل فرمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار