شناسایی بیش از ۲ هزار معلول با اختلال بینایی دراستان اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل بهزیستی اردبیل خبر داد ۲ هزار و ۸۹۱ معلول دارای اختلال بینایی تاکنون در این استان شناسایی شده و زیر پوشش قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۲۳۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی بیش از ۲ هزار معلول با اختلال بینایی دراستان اردبیل

به گزارش اداره کل بهزیستی استان اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان در آیینی به مناسبت روز جهانی نابینایان اظهار کرد: یک‌هزار و ۶۰۶ نفر از نابینایان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و سایرین نیز به تناسب نیاز و اولویت و بر اساس شیوه‌نامه‌های سازمانی از خدمات توانبخشی و سایر خدمات غیرمستمر برخوردار هستند.

وی با اشاره به اهمیت خدمات توانبخشی ارائه شده به نابینایان افزود: پرداخت مستمری، کمک هزینه تحصیلی و حرفه آموزی، کمک هزینه ایاب و ذهاب، خرید و ساخت مسکن معلولان نابینا، ارائه لوازم کمک توانبخشی، مناسب‌سازی منزل، اعطای کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه و تلاش برای جذب وام‌های کم‌بهره و قرض الحسنه از جمله این خدمات است.

مدیرکل بهزیستی استان در مورد مشکلات فراروی نابینایان بیان کرد: اجرا نشدن کامل ضوابط و اصول مناسب‌سازی در ساختمان‌های عمومی و معابر شهری همچنین رعایت نشدن حقوق نابینایان به ویژه در زمینه پازل‌بندی معابر از جمله مشکلاتی هستند که نابینایان زیر پوشش تقاضای رفع و یا کاهش آن‌ها را از مسئولان دارند.

ستاری با اشاره به شعار امسال روز جهانی پاسداشت نابینایان با عنوان "دنیای بهتر برای نابینایان، آموزش همگانی، رفع موانع مشارکت و اجرای قوانین" اضافه کرد: سالانه ۲۳ مهرماه به نام روز ایمنی عصای سفید شناخته می‌شود تا صدای عدالت‌خواهی افراد نابینا بیش از پیش شنیده شود.
وی مهمترین دغدغه نابینایان در جامعه را بحث اشتغال و کسب استقلال فردی و اجتماعی دانست و ادامه داد: با توجه به همت بالای متولیان و مسئولان نظام، امید می‌رود بحث اشتغال و به‌کارگیری افراد جامعه هدف، مایه دلگرمی و پشتوانه قوی برای کسب استقلال فردی این عزیزیان قلمداد شود.
مدیرکل بهزیستی استان تلاش‌های مستمر سازمان بهزیستی در قبال جمعیت هدف به ویژه نابینایان را یادآور شد و گفت: در سایه تلاش‌های مسئولان و دست اندرکاران نظام، اقدام‌های بسیار خوب و قابل قبولی در قبال افراد جامعه هدف در حال اجراست که نتیجه آن در زندگی توانخواهان به طور کامل احساس می‌شود.
گفتنی است:نزدیک به ۵۸ هزار نفر از جمله ۳۸ هزار توانخواه در حال حاضر از خدمات غیرنقدی، حمایتی و مستمری بهزیستی در استان اردبیل بهره‌مند هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار