کدام استان‌های کشور درگیر برف و باران می‌شوند؟

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که بارش پراکنده در برخی استان‌ها طی امروز و فردا رخ می‌دهد و احتمال بارش برف در ارتقاعات استان‌های شمالی کشور پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۳۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کدام استان‌های کشور درگیر برف و باران می‌شوند؟

طبق اعلام سازمان هواشناسی، امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مهر) با گذر متناوب امواج کم‌دامنه ترازهای میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود همچنین طی این مدت وزش باد و کاهش دما در شمال غرب قابل توجه است.

روز چهارشنبه (۲۸ مهر) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ابرناکی و بارش باران گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست.

شدت بارش طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۲۸ و ۲۹ مهر) در نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران رخ خواهد داد همچنین طی روز پنج شنبه (۲۹ مهر) در دامنه‌های جنوبی البرز واقع دراستان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۸ و ۲۹ مهر) در سواحل دریای خزر و طی روزهای پنجشنبه وجمعه (۲۹ و ۳۰ مهر) در دامنه‌های جنوبی البرز و در شمال شرق کشور افزایش وزش باد و کاهش بین ۵ تا ۱۰ درجه دماپیش‌بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه (۲۹ مهر) وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و در برخی مناطق به‌ویژه درمنطقه زابل احتمال رخداد پدیده گرد و خاک وجود دارد. همچنین روز جمعه (۳۰ مهر) برای پاره‌ای از مناطق نوار شمالیکشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود.

از امروز تا پنجشنبه (۲۶ تا ۲۹ مهر) خلیج فارس و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۸ و ۲۹ مهر) دریای خزر مواج است.

آسمان تهران فردا (۲۷ مهر) صاف، گاهی وزش باد و در بعدازظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۲۸ مهر) قسمتی ابری، در بعدازظهر نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید باحداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا(۲۶ و ۲۷ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۹ و ۱۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار