بحری‌زاده: هدف از بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی همسوسازی فعالیت‌ها با اسناد بالادستی بوده است

تهران(پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفته است که هدف از بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی همسوسازی فعالیت‌ها با اسناد بالادستی بوده است.

کد مطلب: ۱۲۲۳۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: هدف از بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی همسوسازی فعالیت‌ها با اسناد بالادستی بوده است

نشست مدیران سازمان دانش آموزی شهر تهران با موضوع سند تحول تشکیلات دانش آموزی با حضور اسماعیل بحری زاده؛ قائم مقام وزیر در سازمان دانش‌آموزی و مشاور وزیر آموزش و پرورش، رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، علینقی یزدان پناه؛ مشاور سازمان دانش آموزی، اردشیر دهقانی؛ معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی، عباس باستانی؛ رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران و مدیران سازمان دانش آموزی مناطق ١٩ گانه شهر تهران برگزار شد.

در این نشست اسماعیل بحری زاده ضمن ادای احترام به مقام شامخ امام راحل(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین سلامت و شهدای تعلیم و تربیت به ویژه سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از آنان به عنوان اسوه های برجسته ای از تربیت شدگان مکتب امام و رهبری در مسیر حفظ ارزش های انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: امیدوارم خداوند توفیق دهد ادامه دهنده راه انبیا و اولیاء و شهدا در فضای تعلیم و تربیت باشیم و دین خودمان را نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی ادا کنیم.

وی ضمن اشاره به به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری؛ خطاب به حضار گفت: شما مدیران و افسران خط مقدم پیشرفت کشور هستید و مأموریت مهمی را در سازمان دانش‌آموزی بر عهده دارید.

بحری زاده در خصوص فلسفه بازمهندسی سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: ٢٢ سال از تاسیس سازمان دانش‌آموزی می‌گذرد و هر سازمان و مجموعه ای به طور طبیعی و به صورت دوره ای طبق اصول مدیریت باید دست به بازنگری، اصلاح و بهبود اصول و فرآیندهای اجرایی بزند و اگر این کار را نکند؛ در پاسخگویی به نیاز مخاطبانش ناتوان خواهد شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه سازمان های پویا و موفق به طور مرتب دست به بازنگری و بازمهندسی می زنند، افزود: بعد از تاسیس سازمان دانش آموزی، ٣ سند مهم بالادستی تصویب شده است که می‌بایست فعالیت‌های سازمان با اسناد بالادستی همسو می‌شد، و گرنه این سازمان از مسیر اصلی ماموریت خود خارج می‌شد.

بحری زاده تاکید کرد: علاوه بر سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از اهمیت و جایگاه ممتاز و ویژه ای برخوردار است، چرا که در واقع عصاره اندیشه مقام معظم رهبری و سرشار از نور امید، پویایی و راهکارهایی ناب برای نقش آفرینی جوانان و رشد و حرکت و تعالی به سوی قله های افتخار است و منبع بسیار ارزشمندی برای طراحی تحولات سازمان بوده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، در ادامه سیاست های تحولی ابلاغی به آموزش و پرورش را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: بنابراین، در سند تحولی سازمان دانش‌آموزی، همسوسازی فعالیت‌ها با سیاست های تحولی نیز مورد نظر قرار گرفته است.

بحری زاده باز مهندسی را یکی از روش های مدیریتی علمی عنوان کرد و گفت: هر سازمانی در بازه های زمانی مشخص و معین دست به بازمهندسی نزند سقوط می کند لذا ما برای بازمهندسی ٣ ماه تمام مطالعه کردیم و از منابع مهم بهره بردیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدت زمان تعلیم و تربیت دانش آموزان در آموزش و پرورش ١٢ سال طول می کشد تا خروجی نهایی و نتیجه رشد و پرورش افراد در جامعه خود را نشان دهد و باید توجه داشت که اصول و مبانی فکری حاکم بر فرآیندهای اجرایی، محتواها، مربیان و سایر عناصر و مولفه های تربیت، نقش حیاتی بسیار مهم و تاثیر گذاری در شکل گیری نتیجه و ثمره نهایی نظام تعلیم و تربیت ایفا می کند و این موضوع به طور خاص و دقیق در اسناد بالادستی مورد تاکید و مطالعه قرار گرفته است. در واقع این اساس، پایه و مبانی فکری یک تشکیلات است که تاثیر ریشه ای و بنیادین مستقیم و تعیین کننده ای بر خروجی آن دارد. لذا بازنگری فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی از این منظر نیز یک ضرورت مهم و اساسی بود.

وی در ادامه یادآور شد: وظیفه ما در سازمان دانش آموزی بسترسازی برای تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی است تا با نقش آفرینی خود و راهبری مربیان رشد و تعالی لازم را بدست آورده و جامعه پذیری خود را ارتقاء بخشند.

وی همچنین مدال‌ها و نشان های سازمان دانش آموزی را ابزاری در راستای تحقق همین ماموریت دانست و افزود: ما علاوه بر مدال ها و نشان های ویژه دانش آموزان، مربیان و مدرسان؛ مدال هال بین المللی با مفاهیم جهانی مثل عدالت، شجاعت، مقاومت و ... نیز طراحی کرده ایم. مدال هایی که محدود به یک قوم و ملت نیست و از این نشان ها به عنوان ابزاری برای حفظ و نشر آرمان های انقلاب اسلامی استفاده خواهد شد و امیدواریم با تحقق کامل این تحول تربیتی، تشکیلات دانش آموزی پیشتازان سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران به الگویی برای کشورهای اسلامی دیگر تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار