انتشار فهرست پنجگانه محصولات اولویت‌دار دانش‌بنیان

تهران (پانا) - از سوی مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری، فهرست محصولات دارای اولویت دانش بنیان منتشر شد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
انتشار فهرست پنجگانه محصولات اولویت‌دار دانش‌بنیان

مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری، فهرست محصولات دارای اولویت دانش بنیان را منتشر کرد و بر اساس آن شرکت‌هایی که دارای این محصولات هستند می‌توانند از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند.

در این فهرست پنج دسته از محصولات "آنزیم‌ها و اسید آمینه‌های کشاورزی، دامی، غذایی، دارویی، طیور و آبزیان"، "نژادهای اصلاح شده دام سبک و سنگین، ماهیان، زنبور ملکه و لاین مرغ تخم گذار یا گوشتی با ویژگی خاص"، "استارتر و پروبیوتیک لبنیات و نان در مقیاس مشخص با کانت تکثیر در فرمانتور بالا"، "توانمندی فنی تولید آنزیم و مکمل نان، تولید بار اول آنزیم‌های لبنی ترانس گلوتامیناز، لاکتاز، رنت و نهاده‌های زیست فناورانه کشاورزی" و "تولید کود زیستی از تصفیه پساب دامداری‌ها، کود طبیعی از پسماندهای بیولوژیکی، کود بیولوژیک و آفت کش های بیولوژیک از پسماندها و ضایعات کشاورزی" در اولویت فهرست دانش‌بنیان قرار گرفته‌اند.

بر مبنای آیین‌نامه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان نوع 1 و 2، دارا بودن نمونه آزمایشگاهی و دانش فنی؛ از شروط اولیه تایید محصولات دانش‌بنیان است.

در تصویب آیین‌نامه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان نوع سه نیز مقرر شد، چنانچه شرکتی دارای محصولات اولویت‌دار دانش‌بنیان و همچنین دارای نقض در شروط مذکور باشد، می‌تواند با دارا بودن سطح فناوری و کسب بخشی از دانش فنی، به عنوان شرکت دانش بنیان نوع سه تایید شود.

در صورتی که شرکت قبلا به‌صورت دانش‌بنیان نوع 1، 2 یا 3 تایید شده باشد، در صورتی که محصول آنها جزو محصولات اولویت‌دار بوده و مردود شده باشد، می‌تواند با مراجعه به صندوق نوآوری و شکوفایی، درخواست تسهیلات از صندوق دهد. صندوق نوآوری و شکوفایی، پس از استعلام از مرکز شرکت‌های دانش بنیان و تایید شدن محصول، از این محصولات حمایت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار