روی دیگرِ پدر بابک خرمدین

تهران (پانا) - علی‌اکبر خرمدین جنجالی‌ترین قاتل سریالی پایتخت به بیماری کرونا مبتلا شده است. او که از سرطان هم رنج می‌برد، در حال‌حاضر در بیمارستان شهید رجایی کرج بستری است.

کد مطلب: ۱۲۲۳۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
روی دیگرِ پدر بابک خرمدین

به‌گزارش شهروند، هنوز پرونده این قاتل معروف پایتخت در دادسرای جنایی قرار دارد و تحقیقات قضائی پایان نگرفته است. پیش از مراحل پایان دادرسی خانواده داماد علی‌اکبر خرمدین که خواهرزاده‌اش هم بود، رضایت دادند تا دایی‌شان از قصاص رهایی یابد. رضایت داده‌اند تا دایی را پای چوبه دار نبینند، اما اشد مجازات را برای او خواسته‌اند. با رضایت خانواده یعقوبی، داماد خانواده خرمدین، دیگر اکبر خرمدین قصاص نمی‌شود، اما اینکه دادگاه برای او چه حکمی صادر کند، هنوز مشخص نیست.

حواشی پرونده جنایی پایتخت

قتل فجیع بابک خرمدین به ‌دست پدر و مادرش افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. اما با اعترافات پدر و مادر بابک درخصوص قتل دختر و دامادشان این شوک اجتماعی عمیق‌تر از پیش شد. از لحظه دستگیری این جانی پایتخت در 26 اردیبهشت ماه امسال به همراه همسرش، حواشی زیادی به وجود آمد.

ادعاهای علی‌اکبر خرمدین و همسرش ریشه این حواشی بودند. اقرارهای این پدر و مادر در جلسه‌های بازجویی‌ و تهدیدهایشان جامعه را ملتهب و وحشت‌زده کرده بود. در کنار اقرارهای عاملان این سه جنایت، دوستان و نزدیکان به این خانواده هم شعله‌های خشم را در جامعه بیشتر می‌کردند.

تا جایی که گفته می‌شد علی‌اکبر خرمدین حتی به دخترش هم تجاوز می‌کرد. تا جایی که ایران موسوی‌ثانی مادر بابک و آرزو با انتشار صدایش از زندان بر این موضوع صحه گذاشت.

بازار شایعات

اما خیلی زود تجاوز از سوی پدر تکذیب شد. با وجودی که پنج ماه از دستگیری پدر و مادر بابک خرمدین کارگردان ایرانی می‌گذرد، اما هنوز بازار شایعات داغ بوده و هنوز هیچ رأیی در این پرونده صادر نشده است.

چند روز پیش بود که بار دیگر پرونده بابک خرمدین بر سر زبان‌ها افتاد. زمانی که پدر را برای مداوای کرونا در بیمارستان بستری کردند. گفته می‌شد او پرستار بیمارستان را تهدید کرده است. اما خیلی زود باز این حاشیه تکذیب شد. حسن امیدوار «وکیل تسخیری» علی‌اکبر خرمدین در گفت‌وگویی پرده از جزئیات و حواشی این پرونده جنایی سال برداشت.

دختر و پسر آقای خرمدین به ملاقات پدر و مادرشون می‌روند؟

بله، ارتباط کامل دارند و تقریبا هر هفته به ملاقات پدرشون در زندان رجایی‌شهر می‌روند.

دخترش از آزادی پدر هراسی ندارد؟ علی‌اکبر خرمدین در بازجویی‌ها گفته بود اگر آزاد بشوم تنها دخترم را خواهم کشت؟

با توجه به ملاقات‌های مکرر دختر از پدر این گفته صحیح نیست.

بیماری سرطان علی‌اکبر خرمدین در چه وضعیتی است؟ از چه نوع بیماری سرطانی رنج می‌برند؟

در رادیوگرافی قفسه سینه موکلم توده بزرگی در سمت راست دیده شده است، ولی هنوز دقیق مشخص نیست به چه نوع سرطانی مبتلا هستند.

از چه زمانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؟ در کدام بیمارستان بستری شدند؟ تهدید پرسنل بیمارستان واقعیت دارد؟

در مردادماه دچار مسمومیت شدند که درمان شدند. ولی اخیرا به کرونا مبتلا شدند که در حال حاضر در بیمارستان شهید رجایی کرج بستری هستند. درخصوص تهدید پرسنل بیمارستان این ادعا واقعیت ندارد، چراکه حتی در زندان نیز تمام مسئولان از حسن رفتار موکل تعریف می‌کنند.

خانواده دامادشون بر چه اساس رضایت دادند؟ از آزادی دایی‌شان نمی‌ترسند؟ و آیا برای رضایت دیه‌ای پرداخت شده است؟

با توجه به روابط خانوادگی خیلی نزدیک خانواده محترم یعقوبی با موکل بدون دریافت دیه رضایت دادند، ولی برای موکل درخواست اشد مجازات درخواست کرده‌اند.

مادر بابک خرمدین محجوریت دارد؟

به هیچ عنوان بحث محجوریت مادر بابک خرمدین مطرح نبوده که متاسفانه این موضوع از طریق یکی از روزنامه‌ها به اشتباه منتشر شد. پزشکی‌قانونی اعلام کرده هم پدر بابک و هم مادرشان در زمان ارتکاب جرم قوه تمیز داشتند و سالم هستند. در واقع در زمان وقوع جرم مجنون نبودند که به این نظریه اعتراض شد و به هیأت سه نفره پزشکی‌قانونی ارجاع شده است.

مادر بابک حداقل و حداکثر چند سال باید در زندان باشد؟

مادر بابک تحت عنوان معاونت در قتل عمدی تحت پیگرد قرار دارد که طبق بند «ت» و تبصره 2 ماده 127 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 میزان مجازات معاون (مادر بابک) بر اساس میزان تعزیز فاعل اصلی جرم (‌علی‌اکبر خرمدین) مشخص می‌شود.

صوت مادر بابک چطور در زندان گرفته شد و از تجاوز شوهرش پرده برداشت؟

این ادعای واهی بعدا توسط مادر بابک به طور کل تکذیب شد.

فقط انکار علی‌اکبر خرمدین درباره تجاوز به دخترش در رسیدگی به پرونده کافی است، اگر نه چه تحقیقاتی اعمال شده است؟

این ادعا از اساس کذب بوده که متعاقبا اشخاصی که این اتهام را به موکل وارد کرده بودند، این ادعای کذب را منکر شدند.

آیا درست است که به قرار بازداشت علی‌اکبر خرمدین اعتراض کرده‌اید؟

بله، تا به حال دو مرتبه نسبت به قرار بازداشت موقت اعتراض کرده‌ و خواستار فک قرار بازداشت و تبدیل قرار بازداشت شده‌ایم. این اعتراض‌ها در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان رد و قرار بازداشت ابقا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار