بحری ‌زاده: باید نمادها و برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی دارای روح الهی باشد

گلستان(پانا) - مشاور وزیر آموزش وپرورش گفت باید تمامی نمادها، نشان‌ها، رفتارها، آموزش و مهارت ‌های سازمان دانش آموزی دارای روح الهی باشد تا فرهنگ و تفکر توحیدی در نوجوانان و جوانان مخاطب سازمان نهادینه شود.

کد مطلب: ۱۲۲۲۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بحری ‌زاده: باید نمادها  و برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی دارای روح الهی باشد

اسماعیل بحری زاده، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور در جلسه تبین بازمهندسی فعالیت های سازمان دانش‌آموزی در گلستان بیان کرد: دانش آموزان نقش آفرینان اصلی تعلیم و تربیت هستند و امروز در جشنواره ها و فعالیت ها به طور شایسته ای تعدادی از مهارت های خود را به نمایش گذاشتند که بسیار تحسین‌برانگیز است.

وی افزود: رویکرد مهم فعالیت های سازمان دانش‌آموزی فرهنگی و تربیتی است. وی صمن اشاره به اینکه برای فرهنگ صداها تعریف ارایه شده و هر کدام از نظریه پردازان تعاریف متنوعی داشته‌اند اما یکی از این تعاریف که متعلق به نظریه پردازی به نام شاین است، فرهنگ را مجموعه ای از عقاید، باورها و ارزش‌ها، نمادها و رفتارها دانسته و هر دسنه از اینها را در طبقه ای مخصوص به خود قرار داده است. این تعریف نگاهی جامع و دسته بندی مناسبی را ارائه می دهد که می توان بر مبنای آن فرهنگ اسلامی و ایرانی را مورد بررسی قرار داده و مقوله تربیت را بر اساس لایه های سه گانه این هرم تحلیل کرد. در این دیدگاه، لایه زیرین هرم را عقاید و باورهای اساسی تشکیل می دهند و ارزشها در لایه میانی و رفتارها و نمادها در لایه رویی و بالایی قرار می گیرند.
قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور افزود: ماموریت سازمان دانش اموزی زمینه سازی برای تربیت اسلامی دانش آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی است و در این میان اصل مهم و اساسی در فعالیت ها، اصل نقش افرینی دانش آموزان است، به طوری که زمینه سازی توسط ما و نقش آفرینی توسط دانش آموزان انجام می‌شود.

بحری‌زاده گفت: فعالیت های سازمان دانش آموزی در حوزه های تشکیلات و پیشتازان،خبرگزاری دانش آموزی پانا و مجلس دانش آموزی به طور جدی و کاملا حرفه ای مورد تبیین و بازمهندسی قرار گرفته است.

مشاور وزیر آموزش وپرورش افزو: مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان با مدیریت و توانمندی بی نظیر خود گام مهمی در عرصه برنامه های تربیتی دانش‌آموزان برداشتند و همین امر موجب موفقیت های سازمان دانش آموزی استان گلستان در سال های اخیر به صورت پیوسته و بدون توقف شده است، که جا دارد این موفقیت بزرگ را به همه اعضا و مربیان سازمان در این استان تبریک عرض کنیم.

بحری زاده با اشاره به نقش بازمهندسی برنامه های سازمان دانش آموزی در حفظ این سازمان، بیان کرد: باید اصل و اساس سازمان دانش آموزی حفظ شود ولی فعالیت ها را در چارچوب نظام تشکیلاتی و مطابق با نیازهای جامعه باز طراحی کنیم.
وی افزود: هر آنچه در این تشکیلات از نمادها، نشان‌ها، رفتارها، محتواها، آموزش‌ها و مهارت هایی که طراحی می‌شود باید دارای روح الهی باشد تا فرهنگ و تفکر توحیدی در نوجوانان و جوانان مخاطب سازمان نهادینه شده و هویت اسلامی ایرانی و انقلابی در آنان ایجاد و تقویت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار