تابش: درخت تنومند سینمای کودک و نوجوان ایران بلندتر از عمر سیاستگذاران حوزه فرهنگ است

تهران (پانا) - علیرضا تابش در مراسم پایانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان درباره قدمت و اهمیت این جشنواره علی رغم تغییر مدیران فرهنگی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۲۲۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تابش: درخت تنومند سینمای کودک و نوجوان ایران بلندتر از عمر سیاستگذاران حوزه فرهنگ است

در این مراسم که شامگاه 21 مهر ماه برگزار شده است، علیرضا تابش دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان و مدیر عامل فارابی سخنانی را در ابتدا مطرح کرد.

علیرضا تابش در بخشی از سخنانش گفت: از خداوند متعال سپاسگزارم که مقدر و ممکن ساخت، اکنون اینجا بایستم و در مراسم پایانی سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران، در مقام دبیر جشنواره، با شما سخن بگویم. شما در این چند روز شاهد نتیجه تلاش های جمعی من و همکارانم، برای برگزاری جشنواره ‏ای در شان مخاطبان گرانقدرش و نیز درخور سینمای ایران بودید؛ تشخیص اینکه تا چه میزان در انجام این امر موفق بودیم را باید بر عهده مخاطبان و کارشناسان دانست، اما خداوند را شاهد می‌گیرم، که همکارانم در تمام این چندماه، آنچه در توان داشتند صرف کردند تا چند روزی لبخند بر لب کودکان و نوجوانان کشورمان بنشیند و رضایت جامعه‏ سینماگران و هنرمندان، حاصل شود. حضور و همراهی ۲۲۲۰ داور کودک و نوجوان از سراسر کشور در این دوره از جشنواره، افتخاری برای همه ما بود. همچنین امیدوارم نتیجه نیز، به کام شما و مخاطبان جشنواره شیرین آمده باشد.
دبیر جشنواره ادامه داد: داستان جشنواره‏ و داستان درخت تنومند سینمای کودک و نوجوان ایران، بسیار بلندتر از عمر مدیریت مدیران و سیاستگذاران حوزه فرهنگ است، در هر دوره و زمانی، گروهی و جمعی، به حراست از این درخت می‏‌پردازند و تلاش می‏‌کنند با آبیاری و هرس این درخت تنومند، آن را به شکل زیباتری بیارایند و مسیر رشدش را هموار کنند؛ اما همه‏، از جمله من و همکارانم، می‌‏دانیم که ریشه‌‏های گسترده این درخت تنومند، با بطن فرهنگ ایران زمین نسبت دارد و از میراث فرهنگی ایرانی و اسلامی با قدمتی چندهزار ساله تغذیه می‌‏کند؛ چنین نهاد ریشه‏‌داری، هم پیش از عمر مدیریتی ما، زیست و بقا داشته و هم پس از ما به رشد و بالندگی خود ادامه خواهد داد. امیدوارم ثمرات این شجره طیبه، در سال‌های پیش رو، درخشان‌‏تر، به یادماندنی‌‏تر و موفق‌‏تر از تمام افتخارات و دستاوردهای این سال‌هایی باشد که وظیفه‏ حراست از آن بر دوش ما سنگینی می‌‏کرد. اطمینان دارم تقویت ارتباط میان مخاطب و سینما، حضور نسل جوان پویا و نوجو‏ در جامعه‏ سینماگران، و بسط و ترویج فناوری‌های نوین و اندیشه‌‏های نو، آینده‏ای درخشان برای این گونه‏ سینمایی رقم خواهد زد.
او ضمن تشکر از همکارانش و مسئولان دولت جدید و قدیم سخنانش را اینگونه به پایان برد: ایمان دارم که علی‏رغم حضور یا غیبت ما، این حکایت و داستان را پایانی نیست، لذا به جای مصرع معروف "به پایان آمد این دفتر، حکایت هم‌چنان باقی است" سخن خود را با این نوید به پایان می‌برم که:
"گمان مبر که به پایان رسید کار مغان
هزار باده‏ی ناخورده در رگ تاک است
به امید پیشرفت و شکوفایی سینمای کودک و نوجوان در سال‌های آینده."

پیش از سخنرانی، تیزر جشنواره و المپیاد فیلمسازی نوجوانان پخش شد و در ادامه پس از آن برش‌هایی از فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمای کودک و نوجوان ایران که زنده یاد فتحعلی اویسی در آن‌ها ایفای نقش کرده بود پخش و یاد و خاطره این هنرمند زنده نگاه داشته شد.

پیام قاسم‌زاده؛ شهردار اصفهان پخش شد. شهردار در این پیام ویدیویی عنوان کرد: این جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار است و شهروندان انتظار دارند جشنواره در یک هفته خلاصه نشود و همه بتوانند که در طول سال از این موهبت استفاده کنند.

اجرای این مراسم را محمدرضا مقدسیان برعهده داشت و محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و.... از حاضران بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار