رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:

۴۹ مرکز پزشکی قانونی درکشور طی دو سال راه‌اندازی شده است

تهران (پانا) - رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت عدالت در دسترسی به خدمات موضوعی است که به صورت جدی در قوه قضاییه و سازمان پزشکی قانونی کشور دنبال می‌شود و به همین منظور طی دو سال گذشته ۴۹ مرکز پزشکی قانونی در مناطق دور از مرکز راه‌اندازی شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
۴۹ مرکز پزشکی قانونی درکشور طی دو سال راه‌اندازی شده است

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، عباس مسجدی در سفر به استان خراسان جنوبی و دیدار با رییس کل دادگستری استان افزود: سازمان پزشکی قانونی کشور با هدف ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات و تکریم ارباب رجوع در مناطق دور از مرکز که حداقل فاصله آن ها تا اولین مرکز پزشکی قانونی ۸۰ کیلومتر است، مراکزی را راه اندازی کرد که تا کنون ۴۹ مرکز آن افتتاح شده است.

وی با اشاره به سختی کار پزشکی قانونی و شرایط خاص کار در این سازمان، تاکید کرد: نوع کار پزشکی قانونی با سختی خاصی به ویژه در بخش های فنی و تخصصی همراه است، به همین دلیل پزشکان انگیزه ای برای ورود به این سازمان ندارند.

مسجدی تصریح کرد: در بسیاری از مناطق دور از مرکز و شهرستان های محروم، سازمان با مشکل تأمین پزشک مواجه است و سختی کار سازمان در کنار کمبود پرداختی ها موجب شده پزشکان، بخش ها و دستگاه هایی به غیر از پزشکی قانونی برای اشتغال انتخاب کنند.

وی با تاکید بر تلاش مسئولان و مدیران سازمان بر تأمین نیروی تخصصی گفت: سازمان پزشکی قانونی تلاش می کند از تعطیلی مراکز و یا خلل در ارائه خدمت به مردم به دلیل کمبود نیروی پزشک جلوگیری کند و به هر نحو ممکن خدمات را به بهترین شکل به مردم ارائه دهد، اما کمبود نیرو که ناشی از عملیاتی نشدن مجوزهای استخدامی و نیز عدم استقبال پزشکان و کارشناسان برای ورود به این سازمان است، در مواردی ما را دچار مشکل می کند.

وی ادامه داد: با همکاری نهادهای مسئول و تأمین اعتبارات مورد نیاز امکان جذب نیروی متخصص و راه اندازی مرکز پزشکی قانونی به ویژه در شهرستان های محروم و دور از مرکز فراهم شود.

در این دیدار حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی نیز با قدردانی از خدمات پزشکی قانونی دراین استان و همکاری مناسب با مجموعه قضایی استان خواستار استقرار مرکز پزشکی قانونی در شهرستان های دارای مرکز قضایی شد.

وی با اشاره به پراکندگی جمعیت و وسعت قابل توجه استان خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: فاصله شهرستان های استان از یکدیگر بسیار زیاد است و مردم برخی شهرستان های فاقد پزشکی قانونی ناچار می شوند برای دریافت حداقل خدمات مسافتی نسبتا طولانی را تا اولین مرکز پزشکی قانونی طی کنند.

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در این دیدار قول مساعد داد که در صورت تأمین نیروی متخصص نسبت به فراهم کردن فضای فیزیکی برای استقرار مرکز با پزشکی قانونی همکاری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار