واکسنی ناشناس اما قدرتمند

واکسن پاستوکووک برای دانش آموزان آذربایجان‌شرقی تزریق شد

تبریز(پانا) - مدیر پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از واکسیناسیون دانش‌آموزان با واکسن نوین ایرانی پاستوکووک خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
واکسنی ناشناس اما قدرتمند

سیمین خیاط زاده افزود: دانش آموزان سنین ۱۲ تا ۱۷ سال می‌توانند واکسن جدید ایرانی - کوبایی پاستوکووک را دریافت کنند. این واکسن بر مبنای پروتئین است و یکی از ایمن‌ترین واکسن‌های دنیا به شمار می‌رود و تنها واکسنی است که در کنار خود دز یادآور تولید کرده و قابلیت استفاده در سنین 3 تا 18 سال و بالای 18 سال را دارد.

وی همچنین از واکسیناسیون 60 درصدی دانش آموزان استان خبر داد و گفت: برای بیماران خاص و کادر بهداشت و درمان دز سوم نیز در حال تزریق است.

خیاط زاده با بیان این‌که اکنون دز اول و دوم تمامی واکسن‌های کرونا در سطح استان موجود بوده و تزریق می‌شوند، خاطرنشان کرد: فقط دز دوم آسترازنکا برای تمامی افراد و دز سوم برای کادر بهداشت و درمان در استان تزریق شده و دز اول آن نیز به صورت محدود و فقط در شرایط خاص تزریق می‌شود.

وی در ادامه از واکسیناسیون ۷۶ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال استان خبر داد و افزود: انتظار داریم تمامی افرادی که زمان دریافت دز دوم آن‌ها رسیده هر چه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند چون اثربخشی این واکسن تنها پس از گذشت دو هفته از دریافت دز دوم ایجاد می‌شود.

مدیر پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ضمن تاکید بر کاهش روند بستری و بیماری در استان گفت: اکنون ۱۲۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اما همچنان آمار فوتی‌ها کاهش چندانی نداشته و میانگین روزانه به ۱۹ الی ۲۰ فوتی رسیده است.

وی افزود: در طول هر شبانه روز از مجموع 3 هزار تست کرونای انجام گرفته در استان، حدود هزار مورد، معادل ۳۰ درصد کل آزمایشات مثبت گزارش می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار