در حاشیه اختتامیه جشنواره آذرخش

هنرجو باید در مسیر خلق یک اثر از تقلید دوری کند

تهران (پانا) - داور بخش عکاسی جشنواره آذرخش جوانان، از اهمیت بسترسازی برای بالا بردن روحیه خودباوری در هنرمندان جوان و لزوم پرهیز از تقلید در مسیر خلق آثار هنری سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۲۲۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
هنرجو باید در مسیر خلق یک اثر از تقلید دوری کند

اولین جشنواره آذرخش جوانان به همت دانش آموزان و به کمک مسئولین به ایستگاه پایانی خود رسید. دانش‌آموزان از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند و همین سبب صمیمیت بیشتر در برگزاری اختتامیه جشنواره بود.

حسین پاریاس، داور بخش عکاسی در حاشیه اختتامیه جشنواره آذرخش جوانان در پاسخ به پرسش تاثیر این جشنواره بر دانش‌آموزان گفت: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حسن این جشنواره آن است که به هنرجویان جوان می‌آموزد تا همواره خودشان باشند و برای اثبات خودشان نیازی به تقلید ندارند. هنرمندان جوان و تازه‌کار، با شرکت در عرصه‌های هنری همچون جشنواره‌ها، مسابقات و... ضمن اثبات جسارت خود برای حضور در رویدادهای مهم، می‌آموزند که در طول مسیر خلق یک اثر، خلاقیت خود را حفظ و از تقلید دوری کنند.

داور بخش عکاسی جشنواره آذرخش، در خصوص چگونگی انتخاب برگزیدگان بیان کرد: در این جشنواره تلاش شد تا بهترین آثار مورد بررسی تخصصی قرار گیرند. در بررسی اولیه، آثار زیادی پذیرفته شدند؛ اما در ادامه و با نگاهی حرفه‌ای‌تر، گزینه‌هایی که در ارزشیابی به حد نصاب نمی‌رسیدند حذف می‌شدند. در نهایت بهترین آثار، از دو منظر تکنیکی و هنری، به‌عنوان برترین‌ها انتخاب شدند.

حسین پاریاس در ادامه توصیه‌ای برای هنرجویان داشت و گفت: رویدادهایی همچون جشنواره آذرخش جوانان، بستر کسب آمادگی‌های ابتدایی لازم، جهت حضور در عرصه‌های مهم هنری را فراهم می‌کند. همچنین سنجش میزان شجاعت، قدرت برقراری ارتباط، آشنایی با اساتید برجسته حوزه‌های هنری گوناگون و حضور در اجتماعی کوچک متشکل از هنرمندان هم سن و سال خودشان از دیگر دستاوردهای حضور در این جشنواره است. این جشنواره می‌تواند استعدادهای برتر دانش‌آموزی را شناسایی کند و در مسیر پرورش آن‌ها نقش تسهیل‌گری داشته باشد. با این حال بهتر است هنرمندان جوان بدانند که برگزیده شدن در مسابقات و جشنواره‌ها، تضمینی برای حضور دائمشان در عرصه‌های هنری نیست.

وی افزود: نگاه خلاقانه، نوآوری، بدعت‌های هنری و فراگیری آموزش‌های تخصصی است که هنرمند را به طور مستمر در جریان فعالیت و تولیدات هنری نگه می‌دارد. تلاش برای یادگیری کاربردی هنر، حضور هنرمند را در مراتب بالاتر تضمین می‌کند نه تعداد جوایز کسب شده در مسابقات.

پاریاس در خصوص استفاده از ظرفیت برگزیدگان جشنواره آذرخش جوانان در خبرگزاری پانا بیان کرد: خبرگزاری پانا، متعلق به وزارت آموزش و پرورش است و می‌تواند سکوی پرتابی برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به کسب تجربه در حوزه خبرنگاری و عکاسی خبری باشد. برگزیدگان این جشنواره، با شرکت در دوره‌های آموزشی خبرگزاری پانا و فعالیت‌ مستمر در حوزه مورد علاقه خودشان، می‌توانند مانند سایر خبرنگار و عکاس دانش‌آموزان پانا، توانایی‌های خود را بالا برده و فعالیت هنری خود را ضمن همکاری با یک تیم حرفه‌ای ادامه دهند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار