مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری فردا مطرح کرد:

عوام فریبی بزرگترین آفت جامعه دینی است

زارع پور: با قاطعیت عرض می کنم در حوزه پرورشی قبل از این ۸ سال جایگاه پایینی داشتیم / امیدوارم کسانی که این روزها مسائلی را در سطح جامعه مطرح می‌کنند از روی ناآگاهی و بی‌اطلاعی باشد

یاسوج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاحیه چهلیمن دوره جشنواره فرهنگی هنری "فردا" که همزمان با روز بزرگداشت حافظ بود عنوان کرد از دیدگاه حافظ عوام‌فریبی، ریاکاری و تظاهر بزرگترین گناه است، متاسفانه یکی از آفت جامعه دینی همین موضوع است که نه تنها در دوره حافظ بلکه در دوره کنونی نیز شاهد آن هستیم.

کد مطلب: ۱۲۲۲۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
عوام فریبی بزرگترین آفت جامعه دینی است

هادی زارع پور در این آیین که با حضور معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، مدیر سازمان دانش آموزی، مدیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی شهرستان بویراحمد در دبیرستان آیت الله طالقانی برگزار شد بیان کرد: اندیشه‌ای که حافظ در شعرها، غزل ها، قصاید و رباعیاتش پیگیری می‌کند تربیت عرفانی نسل جامعه خود در آن روز بوده و البته پیام آن برای همه عصرها و نسل ها است.

وی افزود: حافظ به زیبایی جامعه مبتلا به آن روز را شناخته و در شعرهایش به کسانی که اهل تزویر، ریاکاری و تظاهر هستند به شدت حمله می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از دیدگاه حافظ عوام‌فریبی، ریاکاری و تظاهر بزرگترین گناه است، متاسفانه یکی از آفت جامعه دینی همین موضوع است که نه تنها در دوره حافظ بلکه در دوره کنونی نیز شاهد آن هستیم.

زارع پور گفت: حافظ بشدت با ریاکاری، تظاهر و تصنع مخالف است و به عنوان یک گناه سنگین در شعرهایش از آن یاد می کند.

وی با اشاره به اینکه ما به جای ریا، تظاهر و تزویر باید در کارهایمان اخلاص داشته باشیم اظهار کرد: در مضامین دینی ما نیز ریا و تظاهر جزو مباحثی است که بشدت مذموم است و دین ما آن را مورد ملامت قرار داده است.

جایگاه برتر آموزش و پرورش استان در جشنواره های فرهنگی و هنری

زارع پور با بیان اینکه جشنواره فرهنگی هنری فردا از چهل سال پیش آغاز شده گفت: ابتدا حدود ۸ رشته در این جشنواره داشتیم اما امسال به ۸۰ رشته افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد این جشنواره را شامل پنج بخش بیان کرد و افزود: این ها بخش ها شامل هنرهای آوایی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی، آفرینش های ادبی و فرهنگی و رسانه و فضای مجازی است، انشاالله شاهد استقبال دانش آموزان در این پنج بخش باشیم.

زارع پور با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره های فرهنگی و هنری جایگاه و رتبه خوبی دارد گفت: امیدواریم در دولت جدید کسانی که تشریف می آورند بتوانند این جایگاه را حفظ کنند.

برخی داوری‌ها و قضاوت ها بر پایه انصاف نیست

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:من با قاطعیت و با اسناد مدارک عرض می کنم در حوزه پرورشی و فرهنگی قبل از این ۸ سال جایگاه پایینی داشتیم و جزء استان‌های آخر جدول بودیم.

وی با اشاره به اینکه این روزها متاسفانه از سوی بعضی افراد شاهد برخی داوری‌ها و قضاوت های هستیم که بر پایه انصاف نیست، اظهار کرد:امیدوارم کسانی که این مسائل را در سطح جامعه مطرح می‌کنند از روی ناآگاهی و بی‌اطلاعی باشد نه اینکه خدای ناخواسته از این بابت باشد که بخواهند یک دستگاهی را تخریب کنند و زحمات یک مجموعه را زیر سوال ببرند.

زارع پور تاکید کرد: با افتخار بیان می کنم در این ۸ سال با کارهای بزرگی که انجام شد در حوزه های پرورشی و فرهنگی و خیلی از جشنواره ها جزو ۵ استان برتر کشور بودیم به ویژه در حوزه مسابقات قرآن نماز و عترت که جایگاه بسیار مطلوب و غیرقابل انکاری داریم.

کسب 6 عنوان کشوری توسط دانش آموزان شهرستان بویراحمد

در ابتدای این برنامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: 1500 دانش آموز در سال تحصیلی 1400-1399 در سطح کلیه مدارس در جشنواره فرهنگی هنری فردا ثبت نام کردند.

کورش دلشاد با بیان اینکه از این تعداد ۷۰۳ نفر در مرحله مدرسه ای برگزیده شدند افزود: برگزیدگان شهرستانی ۱۵۰ نفر، برگزیدگان مرحله استانی ۵۱ نفر و آمار برگزیدگان کشوری 6 نفر دانش آموز بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار