مشاور وزیر آموزش و پرورش:

یکی از مهم‌ترین کارکردهای جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشف استعدادهای دانش‌آموزی است

بهشهر (پانا)- مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های آموزش و پرورش کشف و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است. در واقع، رسالت آموزش و پرورش زمینه‌سازی برای ظهور و بروز استعدادهای دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مهم‌ترین کارکردهای جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشف استعدادهای دانش‌آموزی است

اسماعیل بحری زاده در آیین افتتاح چهلمین جشنواره فرهنگی هنری «فردا» در بهشهر گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای جشنواره‌های فرهنگی و هنری نیز کشف همین استعدادهاست؛ آموزش و پرورش مملو از جلوه های ویژه فعالیت های فرهنگی و هنری دانش آموزان است و ما موظفیم ساختارهای فرهنگی را برای دانش آموزان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به نظریه فرهنگ سازمانی ادگار شاین افزود: شاین، فرهنگ را در سه لایه مثلثی تعریف می کند که لایه زیرین آن عقاید و باورهاست، لایه بیرونی و بالایی نیز رفتارها و نمادهاست؛ اساسأ تربیت و فرهنگی پایدار است که بر اساس باور و عقاید شکل بگیرد.

وی ادامه داد: تربیت باید محور اصلی باشد؛ یعنی بتوانید باوری را در درون فرد ایجاد کنید و وقتی آن باور و ارزش در وجود فرد جوانه بزند، در رفتارهای فرد بروز و ظهور می‌کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: دو ویژگی مهم در انتقال فرهنگ و تربیت وجود دارد که از آن به چسبندگی فرهنگ و پیوست فرهنگی یاد می کنند.

بحری زاده بیان کرد: هر فرهنگی که چسبندگی بیشتری داشته باشد، ماندگارتر خواهد بود و طیف بالایی از افراد را به خود جذب می کند.

در این مراسم با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران از پوستر چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری «فردا» رونمایی شد.

خبرنگار پانا: محمدامین مسعود پایانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار