مشارکت و حضور دانش‌آموزان در جشنواره فرهنگی و هنری از کسب مقام اهمیت بیشتری دارد

شیراز(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس از افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا خبر داد و گفت سیر هنر و فرهنگ در فارس تداوم دارد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت و حضور دانش‌آموزان در جشنواره فرهنگی و هنری از کسب مقام اهمیت بیشتری دارد

فرهاد اسماعیلی در آیین افتتاحیه چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا و افتتاح سومین جشنواره کانون‌های فرهنگی تربیتی با بیان اینکه شرکت دانش‌آموزان در جشنواره فرهنگی و هنری افزایش پیدا کرده است و گفت: شرکت دانش‌آموزان در جشنواره فرهنگی و هنری از کسب مقام اهمیت بیشتری دارد.

اسماعیلی ادامه داد: هنر بخش جانبی در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت نیست، بلکه هنر اصل و زمینه رسیدن به تعالی است.

وی افزود: اگر دروس مدارس از هنر بهره نبرند به نتیجه نمی‌رسند و امکان ندارد که معلمان هنرمند نباشند.

اسماعیلی ادامه داد: توسعه دید زیبایی شناختی در دانش‌آموزان برای آموزش و پروش حائز اهمیت است چرا که با مشاهده زیبایی خلقت می‌توانند برای وصال هنر تولید کنند.

هنر وسیله است برای تقرب و بندگی به خدا

به گفته وی اگر هنر در جامعه وجود نداشته باشد جامعه زنده نخواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ٢ شیراز نیز یکی از دلایل کسب جایگاه خاص استان فارس در جشنواره فرهنگی و هنری را زحمات پیشکسوتان فرهنگی استان فارس عنوان کرد و گفت: با توجه به تعطیلی مدارس مسابقات فرهنگی و هنری برگزار شد و شاهد درخشش دانش‌آموزان استان فارسی بودیم.

بهروز پرنیان با بیان اینکه در سند تحول بنیادین به مسابقات فرهنگی و هنری توجه ویژه شده است گفت: استعدادهای زیادی در استان فارس در جشنواره فرهنگی و هنری شکوفا شده است.

پرنیان با بیان اینکه استان فارس در جشنواره فرهنگی و هنری از سند تحول بنیادین جلوتر است اظهار کرد: انشاء الله بتوانیم به اهداف سند تحول بنیادین دست یابیم.

پارسا توانایی، دانش‌آموز منتخب چند دوره جشنواره فرهنگی هنری خطاب به دانش‌آموزان برگزیده گفت: موفقیت جز با قدم برداشتن در مسیر آن به دست نمی‌آید.

وی هنر را عشق عنوان کرد و گفت: وقتی به چیزی علاقه دارید در مسیری که به آن علاقه دارید قدم بر می‌دارید و برای نزدیک شدن به آن بیشتر پیشرفت می‌کنید و برای علاقه‌ای که دارید نمی‌توانید از آن جدا شوید.

در انتهای این مراسم از دانش‌آموزان برگزیده جشنواره فرهنگی هنری فردا تقدیر شد.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار