رئیس سازمان محیط زیست:

انتظارات جامعه علمی از سازمان حفاظت محیط زیست افزایش یافته است

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان روز گذشته در بازدید از پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار بر لزوم مرجعیت این پژوهشکده در مسائل محیط زیست کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
انتظارات جامعه علمی از سازمان حفاظت محیط زیست افزایش یافته است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در جریان بازدید از پژوهشکده محیط زیست خواستار نقش آفرینی بیشتر این مجموعه برای رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی سازمان حفاظت محیط شد.

سلاجقه هم‌چنین با اشاره به لزوم پاسخگویی این پژوهشکده به نیازهای سازمان، گفت: بخش‌های مختلف سازمان باید نیازهای علمی تحقیقاتی و آموزشی خود را به پژوهشکده ارسال کنند و باید با کمک یکدیگر بر مشکلات و چالش‌های پیش رو غلبه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انتظار از جامعه علمی کشور از سازمان بیش از پیش است، خاطرنشان کرد: شناسایی نقاط ضعف و قوت، هم‌چنین تلاش برای رفع آسیب‌ها و تقویت سازمان باید در دستور کار قرار گیرد. راهنمایی و کمک‌های علمی و فنی پژوهشکده به دفاتر تخصصی سازمان نیز باید در اولویت کارها قرار گیرد.

در جریان این نشست، جلیل بادام فیروز، رئیس پژوهشکده با بیان اینکه سه مرحله ایجاد ، تثبیت و کارایی و اثربخشی برای پژوهشکده تعریف شده، گفت: از سال 1400 اقدامات در بخش کارایی و اثربخشی شروع شده است.

وی هم‌چنین گزارشی از عملکرد 4 ساله پژوهشکده و فرصت ها و چالش های پیش رو ارایه داد و تاکید کرد: اجرای بیش از 40 پروژه تحقیقاتی ، تالیف و ترجمه 8 عنوان کتاب، انتشار بیش از 85 مقاله علمی، برگزاری 57 نشست تخصصی و انجام بیش از 151 فعالیت ازمایشگاهی بخشی از عملکرد پژوهشکده بوده است.

وی با اعلام این‌که ساختار نیروی انسانی پژوهشکده از لحاظ علمی و تجربی از بهترین بخش‌های محیط زیست کشور است، بر آمادگی پژوهشکده جهت حل چالش ها و معضلات زیست محیط کشور تاکید و پیشنهادتی جهت کارایی و اثربخشی پژوهشکده ارایه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار