معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان میناب:

حق دانش‌آموز توان‌یاب است که در کنار دانش‌آموز عادی درس بخواند

هرمزگان(پانا)- نشستی دوجانبه بین مدیران آموزش و پرورش و اداره بهزیستی شهرستان میناب برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
حق دانش‌آموز توان‌یاب است که در کنار دانش‌آموز عادی درس بخواند

این نشست جهت کمک به دانش آموزان توان یاب با حضور سعیده کریمی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان میناب و نرگس شازهی مدیر اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد.

سعیده کریمی در این نشست ضمن تقدیر ویژه از همراهی مدیریت و کارکنان اداره بهزیستی با آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان توان یاب حق زندگی در جامعه در کنار دیگران دارند که شرط آن پذیرش جامعه و آماده کردن زیرساخت هاست.

وی افزود: با ساخت مدارس جدید باید زیر ساخت ها و امکانات مدارس برای استفاده دانش آموزان توان یاب مهیا و ساخته شود که در چند مدرسه در شهرستان انجام شده شده است.

کریمی خاطر نشان کرد: مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی با کمک به آموزش و پرورش، دانش آموزان توان یاب را نیز یاری کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میناب عنوان کرد:در مدارس فضا برای دانش آموزان توان یاب من جمله «نصب دستگیره های مخصوص،استفاده از رمپ،توالت فرنگی و....» از مواردی است که باید مهیا شود.

نرگس شازهی مدیر اداره بهزیستی شهرستان میناب، از همکاری این نهاد با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میناب خبر داد و گفت: آماده هر نوع همکاری جهت کمک به دانش آموزان توان یاب هستند.

شازهی افزود: کودکان و دانش آموزان توان یاب حق دارند در کنار دیگر دانش آموزان در مدارس عادی تحصیل کنند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان میناب عنوان کرد: یکی از شاخص های کیفی بودن نظام آموزشی این است که به تفاوت های فردی حساس باشیم.

وی همچنین از طرح غربالگری سنجش بینایی نوآموزان ۳ تا ۶ سال سخن گفت و افزود: این طرح نیز در سطح شهرستان در حال اجرا است که برنامه تنظیم شده آن اعلام خواهد شد و خانواده ها می توانند از میزان بینایی فرزندان خود مطلع شوند.

شازهی تاکید کرد: چنانچه فرزندی مشکل بینایی داشته باشد، در سه مرحله بینایی او مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد گرفت و به پزشک معرفی خواهد شد.

خبرنگار پانا: محمد عباسی دومشهری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار