به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی

جشنواره آشنایی دانش آموزان با مرز و مرزبانی برگزار می‌شود

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان از برگزاری جشنواره آشنایی دانش‌آموزان با مرز، مرزنشینی و مرزبانی به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی در بستر فضای مجازی و شبکه شاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۱۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره آشنایی دانش آموزان با مرز و مرزبانی برگزار می‌شود

محمود همت صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با رییس و معاون عقیدتی سیاسی مرزبانی سیستان و بلوچستان ضمن تبریک و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: آموزش و پرورش به خصوص سازمان دانش آموزی یکی از بهترین بسترها برای معرفی و بیان اهمیت کار نیروهای نظامی و انتظامی هستند.
وی ادامه داد: در میان نیروهای نظامی کار مرزبانان به دلیل آنکه در دورترین نقاط کشور خدمت می‌کنند، جلوی چشم مردم و شهروندان نیست، در صورتی که مهمترین کار یعنی تامین امنیت مرزهای کشور را انجام می‌دهند.
همت با بیان اینکه آرامش دورن شهرها نتیجه امنیت مرزهای کشور است، خاطر نشان کرد: با تبیین مفهوم مرز و اهمیت آن برای دانش‌آموزان می‌توان اهمیت کار مرزبانی را برای آنان تشریح کرد.
وی ادامه داد: به همین منظور جشنواره آشنایی دانش آموزان با مرز، مرزنشینی و مرزبانی در بستر فضای مجازی و شبکه شاد توسط سازمان دانش آموزی برگزار خواهد شد.
مدیر سازمان دانش آموزی استان خاطر نشان کرد: دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب نقاشی و دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه در قالب انشانویسی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و آثار خود را به دبیرخانه سازمان دانش آموزی ارسال کنند.
وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا 5 آبان خواهد بود، گفت: از برگزیدگان این جشنواره ۱۳ آبان ماه طی مراسمی تقدیر می شود.
محمد محسنی ماهانی رییس عقیدتی سیاسی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: در سال‌های گذشته، برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با مرز و مرزبانی یا در مدارس حاضر می‌شدیم و یا اردوهایی برای دانش آموزان برگزار می‌شد تا به خوبی با این مفاهیم آشنا شوند، اما با توجه به شرایط فعلی که حضور دانش آموزان در مدارس میسر نیست، تصمیم بر این شد تا این کار از طریق فضای مجازی انجام شود.
وی آموزش و پرورش را یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای نهادینه سازی مفاهیم مهم در ذهن دانش آموزان عنوان کرد و گفت: اگر دانش آموزان مفهوم امنیت را به خوبی درک کنند قدر آن را خواهند دانست و در آینده اگر کوچکترین خطری میهن آنان را تهدید کند، در مقابلش از جان و مال خود خواهند گذشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار