ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای در سیستان وبلوچستان به ٧٠ هزار تن رسید

زاهدان (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان خبر داد توسعه گلخانه‌ها در سیستان و بلوچستان روند رو به رشدی داشته و طی سال‌های اخیر از ٢۵١ هکتار با تولید ۵٠ هزار تن به ٣۵٠ هکتار و تولید ٧٠ هزار تن رسیده است.

کد مطلب: ۱۲۲۱۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای در سیستان وبلوچستان به ٧٠ هزار تن رسید

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، امان الله طوقی اظهار کرد: توسعه کشت گلخانه ای در جهت ارتقای امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی کشاورزی و همچنین، کاهش یا قطع وابستگی بسیاری از محصولات کشاورزی به خارج از کشور است.
وی کشت گلخانه‌ای را راهکاری مناسب برای مقابله با خشکسالی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک برشمرد و گفت: امسال حدود ۶٠ درصد فضای گلخانه‌ای در سطح استان به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص یافته است.
طوقی ادامه داد: گوجه‌فرنگی، خیار، بادمجان، فلفل و سبزیجات برگی از عمده محصولات تولیدی گلخانه های استان است که روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می‌شود.
معاون سازمان جهادکشاورزی استان از توسعه گلخانه ها در منطقه مکران خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون ٧ هزار متر فضای گلخانه‌ای جدید و مدرن در این منطقه برای تولید میوه های گرمسیری و محصولات گلخانه‌ای در دست اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار