مدیر یک دبیرستان در البرز:

تحصیل مجازی یک روش تعریف نشده تحصیلی است

بازگشایی مدارس بسیار ضروری است، اما باید در این بین مانورهای بازگشایی مدارس هم وجود داشته باشد، زیرا بازگشایی یک باره مدارس ممکن است صحیح نباشد

کرج (پانا) - برای بررسی نتایج شرایط کرونایی بر روی مدارس می توان از فرمول SWOT استفاده کرد که می‌توان نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل مجازی یک روش تعریف نشده تحصیلی است

کوروش رومیایی مدیر دبیرستان هیات امنایی شهید میرحبیبی ناحیه 4 کرج در گفت گو با پانا عنوان کرد: «برای پیشرفت موارد رسانه‌ای، افزایش شان جایگاه معلم، مهم تر جلوه دادن مدارس و به هم پیوستگی فناوری و تحصیل باید به نقاط قوت و ضعف این رسانه اشاره کرد.»

وی افزود: «در خصوص نقاط ضعف این بازه می توان به تأخر فرهنگی در حوزه فناوری، گمراهی برخی دانش آموزان در استفاده از رسانه، شکل‌گیری اختلالات روحی، روانی و جسمی برای تمامی کادر تحصیل و تدریس و مدارس، افزایش استرس و اضطراب اشاره کرد.»

رومیایی اضافه کرد: «در دوره پساکرونا و آموزش مجازی نرخ سوادآموزی کاهش یافته و یکی از علل این که بازگشایی مدارس ضروری است، همین است به دلیل این که در بحران کرونا هستیم با هزینه های تمامی حوزه ها مواجه شده ایم و این بیانگر این است که ما در یک بحران زمانبر هستیم. در این بحران، روش تحصیل مجازی به عنوان یک روش تعریف نشده تحصیلی است و به همین دلیل است که باید زودتر خاتمه یابد. در واقع در این دو سال تحصیلی یک روش تعریف نشده تحصیل داشته ایم.»

مدیر این دبیرستان اضافه کرد: «ویروس کرونا ویروسی هوشمند است که علت تداوم این ویروس و شرایط کرونایی، هوشمند بودن آن است. پس کرونا را می توان به عنوان بخشی از زیست بوم فردی و جمعی و محیطی بیان کرد. ما می توانیم این ویروس را مدیریت کنیم، چون راه مدیریت ویروس و امکان پیشگیری از آن وجود دارد، بنابراین در مقابل چنین ویروس هوشمندی باید هوشمندانه عمل کرد.»

رومیایی در پایان بیان کرد: «بازگشایی مدارس بسیار ضروری است، زیرا که با توجه به نظرسنجی از اولیا دانش آموزان و با استفاده از یک برنامه ریزی متوجه ضرورت این مهم می شویم، اما باید در این بین مانورهای بازگشایی مدارس هم وجود داشته باشد. زیرا بازگشایی یک باره مدارس ممکن است صحیح نباشد، بنابراین در بازگشایی مدارس باید به این موضوع دقت کرد که در تمامی مناطق کشور وضعیت کرونا یکسان نیست.»

خبرنگار؛ نادیا مردانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار