ماموریت غیر ممکن برای یک استقلالی؛ علم و منطق را زیر پا بگذار

تنها علامت سوال لیگ یک برداشته شد

تهران (پانا) - یک هفته به آغاز مسابقات لیگ مانده است، یک استقلالی در همین زمان کوتاه مامور شده است تا معجزه‌ای را ترتیب دهد که علم و منطق فوتبال از درک آن ناتوان است.

کد مطلب: ۱۲۱۹۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت غیر ممکن برای یک استقلالی؛ علم و منطق را زیر پا بگذار

در حالی که زمان زیادی تا آغاز رسمی فصل جدید لیگ یک ایران باقی نمانده است و براساس اعلام سازمان لیگ هفته اول این رقابت‌ها 19 مهر برگزار خواهد شد، سرانجام تنها علامت سوال باقی مانده درباره لیگ یک ایران برداشته شد اما جای آنرا علامت سوالی بزرگ گرفت.

از رویای لیگ برتری شدن تا کابوس سقوط

در تاریخ فوتبال ایران باشگاهی به نام خوشه طلایی ساوه قدمت کوتاهی دارد و از نام‌هایی است که طی سه الی چهار سال اخیر بارها به گوش خورده است؛ باشگاهی که در سال 1395 با خرید امتیاز تیم دسته سومی کارگر بنه گز رسما پا به عرصه وجود گذاشت و از همان سال اول جهش خود را آغاز کرد و یک سال بعد به دسته دوم صعود کرد و سرانجام فروردین 1398 برای اولین بار در تاریخ توانست با سرمربیگری محسن عاشوری به لیگ یک راه یابد.

فصل 99-1398 اولین فصل حضور این تیم در لیگ یک بود و این تیم روندی را در ابتدای اولین حضور خود در پیش گرفته بود که حتی در مقطعی اینطور به نظر می‌رسید که خوشه طلایی سورپرایز بزرگ فوتبال ایران باشد، تیمی که به سرعت از دسته سه به دسته یک صعود کرد و حتی در مقطعی به صدر جدول لیگ یک هم صعود کرد و اگر کمی خوش شانس بود و دقت بیشتری چاشنی کار بازیکنان این تیم شده بود، آنها حتی می‌توانستند یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر بیستم باشند.

به هر ترتیب داستان فصل 99-1398 این تیم با حضور در رده چهارم جدول به پایان رسید تا آماده‌سازی برای فصل 1400-1399 در راه باشد اما روند خوشه طلایی در فصل دوم حضور در لیگ یک مانند اولین حضور نبود. در دومین فصل لیگ یکی بودن نام این تیم از بین مدعیان خط خورد و فصل با رده هشتم برای آنها به پایان رسید و با پایان فصل گذشته، روند به گونه‌ای پیش رفت که روند رو به افول این تیم ادامه داشته باشد و حتی شاید از همین الان بتوان آنها را مدعی جدی سقوط به دسته دو دانست، اگر معجزه‌ای رخ ندهد.

ماموریت غیر ممکن

پس از پایان فصل 1400-1399 بدنبال مشکلات مالی گسترده و هزینه بالای تیم‌داری، بحث فروش امتیاز تیم خوشه طلایی ساوه به میان آمد و حتی تلاش برای پیدا کردن مشتری خرید هم صورت گرفت اما به هر ترتیب تلاش‌های نتیجه نداشت و در آستانه آغاز رقابت‌های فصل جدید لیگ یک فروش این تیم میسر نشد و سرانجام در حالی که فصل جدید لیگ یک از هفته آینده آغاز خواهد شد، این تیم سرمربی جدید خود را شناخت و داوود مهابادی به عنوان سرمربی جدید خوشه طلایی ساوه انتخاب شد تا در یکی از پیچیده‌ترین و عجیب‌ترین وضعیت‌های تاریخ سرمربیگری خود قرار بگیرد؛ شرایطی که در فوتبال حرفه‌ای جهان دیده نشده و اینکه با یک هفته زمان انتظار بسته شدن تیم، آغاز تمرینات، آماده‌سازی بدنی و هماهنگی تیم را کسی از مهابادی داشته باشد، شاید تنها نیازمند به معجزه‌ای باشد که در دل فوتبال بعید است رخ دهد و رخ دادن آن علم و منطق فوتبال را زیر سوال خواهد برد.

این سرمربی 48 ساله که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال و سرمربیگری در تیم ملی جوانان را هم دارد، تاکنون در 16 تیم سرمربیگری کرده و فصل گذشته در لیگ یک سرمربی شاهین بوشهر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار