امام‌ جمعه بخشایش در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

جوانگرایی با دولت سیزدهم

دولت سیزدهم میدان را به جوانان بسپارد/ جوان مومن انقلابی، همان جوان باایمان متخصص است/ رئیس‌جمهور جدید، رئیس جمهوری انقلابی، مردمی، مستحکم و بی‌اعتماد به دشمنان است، این نگاه به حل مشکلات کمک می‌کند

تهران (پانا) - حجت‌الاسلام غفار غفاری ثانی، امام جمعه بخشایش آذربایجان شرقی موضوع جوانگرایی با تشکیل دولت قوی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
جوانگرایی با دولت سیزدهم

حجت‌الاسلام غفاری ثانی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی در برهه‌های مختلف مطالبی را فرموده‌اند که می‌تواند راه‌حل مشکلات کنونی کشور باشد. مشکلات اقتصادی که در گذشته به وجود آمده به بسیاری از مردم خصوصا قشر کم‌درآمد فشارهای زیادی را وارد کرده است. یکی از عوامل این مشکلات وابستگی به نفت و خام‌فروشی است. از طرف دیگر مداخلات غیرضروری دولت در امر اقتصادی، امید بستن به بیرون، کاهش ارزش پول ملی، گرانی‌های بی‌منطق و... نیز در این موضوع بی‌تاثیر نبوده است.»

وی در ادامه درباره راه علاج این مشکلات گفت: «رئیس جمهور جدید، رئیس جمهوری انقلابی، مردمی، مستحکم و بی‌اعتماد به دشمنان است. همین نگاه به حل مشکلات کمک می‌کند. ما باید باور کنیم که بن‌بست نداریم. ما باید شعار «ما می‌توانیم» را مثل اول انقلاب سرلوحه کار خود را قرار دهیم. از ابتدای انقلاب هرجا حرکت انقلابی و ولایی بوده همانجا پیشرفت صورت گرفته است ولی هرجا کمی از این مسیر زاویه گرفتیم از دشمن ضربه خورده‌ایم.»

امام‌جمعه بخشایش افزود: «برای همین، حل مشکلات اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی مانند صنایع، معادن، کشاورزی و.... مسیر خواهد بود. موضوع دیگر ترویج تولید مصرف محصولات داخلی است که باید انجام شود. در کنار این موضوعات استفاده از ظرفیت‌های جوانان نیز بسیار موثر خواهد بود. دولت سیزدهم از این حیث قوی‌ترین خواهد بود چون در برنامه‌های خود به جوانان بها داده و طبق بیانیه گام دوم می‌خواهد جوانان را در بدنه دولت و مدیریت‌ها وارد کند.»

حجت‌الاسلام غفاری ثانی با اشاره به رویکرد دولت جدید گفت: «دولت سیزدهم باید برای جوانان در همه عرصه‌ها زمینه را فراهم کرده و میدان را برای حضور آن‌ها فراهم کند و به آن‌ها بسپارد. اگر این جوانگرایی صورت پذیرد شاهد فعال شدن یک دولت قوی و جوان خواهیم بود. البته منظور از جوان‌گرایی و استفاده از جوانان این نیست که استفاده از افراد باتجربه در دستور کار قرار نگیرد و این‌ها کنار گذاشته شوند. منظور از جوان، در نظر گرفتن سن نیست. جوان مومن انقلابی یعنی شخصی که ایمان داشته، کاردان بوده و انقلابی باشد. باید از این انسان‌ها استفاده شود. در سوره کهف نیز از اصحاب کهف به عنوان جوانان یاد شده و این موضوع طبق روایات به دلیل ایمان آن‌ها بوده است.»

وی در پایان با اشاره به نمونه‌هایی از جوانان انقلابی گفت: «افرادی مانند شهید سلیمانی، شهدای هسته‌ای، شهدای دفاع مقدس، شهدای محراب و.... از جمله این جوانان هستند. این‌ها با خون‌هایشان کشور ما را از شر اجانب بیمه کردند و به کشور اقتدار و عزت بخشیدند. هر جا روحیه جهادی و انقلابی باشد آن شخص زیر بار ذلت نمی‌رود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار