ماجرای اخذ تست چشم از زائران اربعین چه بود؟

تهران (پانا) - یک فوق تخصص شبکیه با اشاره به موضوع تست چشمی از زائران اربعین در بازگشت به کشور، گفت: منظور از این خبر، تست آزمایشگاهی نیست.

کد مطلب: ۱۲۱۸۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای اخذ تست چشم از زائران اربعین چه بود؟

به گزارش روابط عمومی بیمارستان چشم آفتاب، بهرام بحرانی فوق تخصص شبکیه در پاسخ به خبر تست چشمی از زائران اربعین گفت: covid 19 ارگان های مختلفی از بدن را درگیر می کند که چشم نیز از این قائده مستثنی نبوده و حدود 5 درصد از بیماران covid19 علائم چشمی دارند. گزارش هایی از درگیری قرنیه ،عوارض عروقی شبکیه در بیماران COVID19 وجود دارد ولی شایع ترین نوع درگیری در چشم بصورت عفونت ملتحمه ای حاد (کونژونکتویت)است که علائم آن شامل قرمزی چشم ،اشک ریزش و ترشح چشمی است.

بحرانی اظهار کرد: از ترشحات چشمی می توان نمونه برای PCR تهیه کرد که تنها در یک سوم بیمارانی که علائم چشمیCOVID19 را دارند مثبت است. با توجه به شیوع کم علائم چشمی در بیماران covid19 و همچنین احتمال کم مثبت شدن تست pcr ترشحات چشمی، از تست pcr چشمی برای تشخیص covid19 استفاده نمی شود و بیشتر برای مقاصد تحقیقاتی از آن استفاده شده است.

این فوق تخصص شبکیه آفتاب عنوان کرد: در رسانه‌ها به نقل از وزیر راه و شهرسازی گزارش شده است که تست چشمی جایگزین تست pcr برای زائران اربعین شده است. باتوجه به مطالب بالا به سادگی می توان متوجه شد که منظور از تست چشمی یک تست آزمایشگاهی نیست بلکه اشاره به این دارد فقط به ظاهر زائران نگاه کرده و درصورتی که زائر از نظر ظاهری بیمار به نظر برسد اقداماتی مانند قرنطینه و درمان برایشان انجام می شود و در غیر اینصورت زائر بدون هیچ تستی وارد کشور می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار