داور جشنواره عکس برج میلاد مطرح کرد:

از قابلیت جایگاه‌سازی جشنواره عکس تا اهمیت بین المللی رویدادهای هنری برج میلاد

تهران (پانا) - بهنام صدیقی معتقد است جشنواره‌های هنری در معرفی اماکنی همچون برج میلاد تاثیر دارد البته صرفاً به برگزاری جشنواره عکس نمی توان اکتفا و باید با انتشار عکس ها در سطح ملی و بین المللی نسبت به معرفی جایگاه شاخص برج میلاد اقدام کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
از قابلیت جایگاه‌سازی جشنواره عکس تا اهمیت بین المللی رویدادهای هنری برج میلاد

بهنام صدیقی هنرمند عکاس و داور جشنواره عکس برج میلاد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره تاثیرگذاری جشنواره عکس برج میلاد و جشنواره‌های هنری در برج میلاد اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهای هنری در معرفی اماکنی چون برج میلاد موثر است اما نباید تنها به برگزاری جشنواره اکتفا کرد و باید با انتشار عکس ها در سطح ملی و بین المللی نسبت به معرفی جایگاه شاخص برج میلاد اقدام کرد. بنابراین من فکر می‌کنم صرفاً نباید به برگزاری جشنواره اکتفا کرد، بلکه باید آثار در قالب کتاب و یا پوستر چاپ به دو زبان انگلیسی و فارسی چاپ شود و نمایشگاه های مختلفی از آثار برگزیده در شهرها و کشورهای دیگر برگزار شود تا بتوان به اهداف لازم دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد: برج میلاد از اماکن شاخص شهر و حتی کشور است و تنها یک نمونه از این برج در کشور ساخته شده است، بنابراین باید با اتکا به هنر به ویژه هنر عکاسی بتوان فعالیت ها و رویدادهای این برج را به شهروندان معرفی کنیم.

صدیقی با بیان اینکه سایت جشنواره عکس برج میلاد همواره باید فعال باشد و عکس های برگزیده را نمایش دهد، گفت: البته برگزاری جشنواره و مسابقه نیز به نوع خود منجر به ایجاد توجه و تمرکز روی سوژه می شود و هنرمندان با نگاه های مختلف از این سازه عکس می گیرند که در نهایت تعدادی عکس برای آرشیو آن مجموعه باقی می ماند. اما در رویکرد بلند مدت می توان تاثیرات برگزاری جشنواره را بهتر درک کرد.

این هنرمند عکاس در پایان پیشنهاد داد: همچنین می توان از عکاس های بنام کشور و در مرحله بعد سایر کشورها دعوت کرد تا با نگاه تخصصی تر و حرفه ای تری از سازه یونیک برج میلاد عکس گرفته تا برای همیشه در حافظه تاریخی آن مجموعه باقی بماند.

جشنواره عکس برج میلاد تا دوم آبان ماه تمدید و علاقه مندان می توانند آثار خود را به سایت جشنواره به نشانی www.miladfestival.ir ارسال و بارگزاری کنند. همچنین، جزییات نحوه ارسال آثار در متن فراخوان منتشر شده روی سایت www.miladfestival.ir وجود دارد و علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار