همزمان با اربعین حسینی

همایش جاماندگان اربعین حسینی در بهاباد برگزار شد

بهاباد (پانا) - همزمان با فرا رسیدن اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادارش همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی روز دوشنبه با حضور گسترده عزاداران و محبان ابا عبدالله درشهرستان بهاباد بر پا شد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
همایش جاماندگان اربعین حسینی در بهاباد برگزار شد

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی بهاباد از محل قبور شهدای روستای کویجان تا قبور مطهر شهدای گمنام بهاباد باحال و هوائی خاص با مداحی و نوحه خوانی هیات‌های عزاداری برگزار شد.

در این مراسم، دلدادگان و شیفتگان امام حسین (ع) همنوا با نوحه خوانان و مرثیه سرایان به عزاداری پرداختند و با آرمان‌های نهضت حسینی تجدید بیعت کردند.

مواکب و ایستگاه های صلواتی متعددی نیز در مسیر توسط دوستداران و علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت برپا بود و از عاشقان امام حسین پذیرایی می کردند.

عاشقان حسینی این مسیر را به یاد پیاده روی مسیر نجف به کربلا به سوی قبور شهدای گمنام حرکت کردند، تا به مردم دنیا پیام عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت را اعلام کنند.

این همایش باشکوه با سردادن شعارهای «لبیک یا حسین (ع)»، «لبیک یا زینب (س)» و همزمان با مراسم اربعین حسینی آغاز شد و هزاران نفر از عاشقان سید و سالار شهیدان، در این مسیرها به عزاداری پرداختند.

در پایان این همایش، زیارت اربعین قرائت و از عزاداران پذیرایی شد.

حدود 52 هیات مذهبی دارای کد شناسایی در شهرستان بهاباد فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار