۴ دلیل برای مصرف سوپ

تهران (پانا) - مصرف سوپ قبل از خوردن ناهار به شما کمک می‌کند تا ۱۳۴ کیلوکالری انرژی کمتر دریافت کنید. این ترفند می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش کالری‌های دریافتی روزانه باشد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
۴ دلیل برای مصرف سوپ

به‌گزارش بهداشت نیوز، وقتی که درباره تهیه وعده‌های اصلی غذایی صحبت می‌کنیم، بعضی افراد به‌هیچ‌وجه حاضر نیستند که سوپ را به‌عنوان یک وعده غذایی کامل و مناسب در نظر بگیرند. با این‌حال، سوپ یکی از بهترین گزینه‌ها برای وعده‌های غذایی اصلی محسوب می‌شود و از جنبه‌های مختلفی مفید است.

در این مطلب با ۴ دلیلی آشنا خواهیم شد که اهمیت سوپ‌ها را برای ما روشن می‌کنند. این دلایل عبارتند از:
1. محققان دانشگاه ایالتی آیووا با بررسی رژیم غذایی حدود ۱۰۵۰۰ نفر از آمریکایی‌ها به نتایج جالبی درباره سوپ‌ها رسیده‌اند. یافته‌های آنان نشان می‌دهد رژیم غذایی افرادی که سوپ مصرف می‌کنند، کیفیت بیشتری نسبت به دیگر افراد دارد. درواقع، کسانی که به‌طور منظم از سوپ به‌عنوان وعده غذایی اصلی استفاده می‌کنند، مقادیر بالاتری از فیبر‌های غذایی، ویتامین A، منیزیم، آهن و پتاسیم را دریافت خواهند کرد.

به‌علاوه، مصرف منظم سوپ با افزایش حجم سبزیجات در رژیم غذایی همراه می‌شود. بنابراین، کسانی که طبق برنامه منظمی از سوپ استفاده می‌کنند، بیشتر از سبزیجات برگ سبز تیره، سبزیجات نارنجی و حبوبات استفاده خواهند کرد.

۲. سوپ از بهترین غذا‌ها برای حفظ تناسب اندام است
یکی از مطالعات منتشرشده در PLOS ONE نشان می‌دهد کسانی که به‌هیچ‌وجه طبق برنامه از سوپ به‌عنوان وعده غذایی اصلی استفاده نمی‌کنند، ۴۰ درصد بیشتر از علاقه‌مندان به سوپ دچار اضافه‌وزن خواهند شد.

به‌گفته محققان، اندازه دور کمر کسانی که براساس یک برنامه منظم (یک‌بار در هفته) از سوپ به‌عنوان وعده غذایی اصلی استفاده می‌کنند، حدود ۳ تا ۴ سانتی‌متر کمتر است. یافته‌های علمی دیگری هم نشان داده‌اند که مصرف سوپ قبل از خوردن ناهار به شما کمک می‌کند تا ۱۳۴ کیلوکالری انرژی کمتر دریافت کنید. این ترفند می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش کالری‌های دریافتی روزانه باشد.

۳. با انتخاب سوپ، حجم بیشتری از غذا را با کالری کمتر مصرف می‌کنید
وقتی که سوپ را به برنامه غذایی روزانهتان اضافه می‌کنید، درواقع حجم بیشتری از غذا را با کالری کمتر مصرف خواهید کرد. محققان دانشگاه پنسیلوانیا به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن سوپ قبل از وعده غذایی اصلی به شما اجازه می‌دهد تا حجم بیشتری از غذا را مصرف کنید، درحالی که کالری کمتری دریافت می‌کنید.

مصرف سوپ پیش از خوردن ماکارونی مجموعا حدود ۷۶۵ گرم غذا وارد بدن شما می‌کند، درحالی که این حجم فقط ۸۲۰ کیلوکالری دارد؛ اما کسانی که وعده غذایی را با سوپ شروع نمی‌کنند و مثلا فقط ۴۲۵ گرم ماکارونی می‌خورند، حدود ۹۳۰ کیلوکالری انرژی دریافت خواهند کرد. یافته‌های دیگری هم نشان می‌دهند که مصرف منظم غذا‌های کم‌کالری خاصی مانند سوپ با کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ مرتبط است.

۴. سوپ‌ها سدیم دریافتی را با کمک پتاسیم جبران می‌کنند
سوپ‌ها حاوی سدیم بیشتری نسبت به غذا‌های دیگر هستند و مطالعات علمی هم نشان می‌دهند که مصرف سوپ با دریافت مقادیر بیشتری از سدیم همراه است. اما سوپ‌ها مقادیر بالایی از پتاسیم هم دارند. این نکته برای سلامت قلب خیلی مهم است، چون پتاسیم، بدن را به دفع سدیم وادار می‌سازد؛ بنابراین درحالی که دریافت حجم بالای سدیم می‌تواند فشار خون را افزایش دهد، اما پتاسیم به کاهش فشار خون کمک می‌کند. یک ساندویچ خانگی حاوی ژامبون، پنیر، گوجه‌فرنگی و نان سبوس‌دار حدود ۸۰۰ میلی‌گرم سدیم و ۳۲۰ گرم پتاسیم دارد، درحالی که یک کاسه سوپ سبزیجات ساده حدود ۶۴۰ میلی‌گرم سدیم و ۷۱۸ گرم پتاسیم به بدن می‌رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار