هیپنوتیزم به کمک مردی که از واکسن کرونا فراری بود آمد

تهران (پانا) - مردی که پس از شکنجه در کودکی از فوبیای سوزن رنج می‌برد پس از انجام هیپنوتیزم موفق به دریافت واکسن کرونا شد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
هیپنوتیزم به کمک مردی که از واکسن کرونا فراری بود آمد

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، الکس روزالس ۵۷ ساله، از ترس شدید سوزن و آمپول که ریشه در کودکی‌هایش داشت برای دریافت واکسن کرونا اقدام نمی‌کرد. هربار این مرد استرالیایی به مراکز واکسیناسیون می‌رفت از ترس سوزن غش می‌کرد. بیش از دو میلیون استرالیایی از دریافت واکسن می‌ترسند و در شرایط کنونی که هیچ گزینه دیگری جز دریافت واکسن برای کنترل همه گیری کرونا وجود ندارد، شرایط سخت شده است.

علی‌رغم تمایل روزالس برای دریافت واکسن کرونا، ترس شدید او از سوزن باعث می‌شد که هر بار که یک پرستار برای تزریق واکسن به او نزدیک می‌شد او خودش را عقب بکشد. روزالس هربار با دیدن واکسن شروع به عرق کردن، گریه و وحشت می‌کند که این ترس و وحشت ناشی از شکنجه او توسط پدرش در کودکی است. روزالس تاکنون هرگز به دندانپزشکی مراجعه نکرده و آزمایش خون هم نداده است.

به منظور حل این مشکل، روزالس برای دریافت واکسن از مارک استیونز هیپنولوژیست کمک گرفت تا بتواند با کمک هیپنوتیزم بر ترسش غلبه کند. استیونز یک هیپنوتراپیست است که به کسانی که از سوزن و آمپول می‌ترسند کمک می‌کند تا مغزشان را دوباره آموزش دهند که با دیدن سرنگ‌های تیز دچار وحشت نشوند. استیونز توضیح داد: "این مشکلی است که به راحتی با تعدادی از تکنیک‌های سریع قابل حل است."

در واقع، پس از عملیات ذهنی دو ساعته که شامل فعالیت‌هایی برای آموزش مجدد مغز روزالس بود، او توانست سوزن واکسن را بدون حمله پانیک دریافت کند. به لطف این تکنیک، روزالس شجاعانه روی صندلی نشست، چشمان خود را بست و واکسن را با کمک استیونز دریافت کرد. او اعتراف کرد که چیزی احساس نکرد و اصلا فکر نمی‌کرد واکسن را دریافت کرده و پرستار گفت که تزریق تمام شده و می‌تواند به خانه برگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار