صدور مجوز تزریق 2 واکسن برای سنین زیر ۱۸ سال در ایران

تهران (پانا) - رئیس سازمان غذا و دارو از صدور مجوز تزریق واکسن‌های پاستور و سینوفارم برای سنین نوجوانی کمتر از ۱۸ سال خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
صدور مجوز تزریق 2 واکسن برای سنین زیر ۱۸ سال در ایران

محمدرضا شانه‌ساز در یک برنامه تلویزیونی با اعلام این خبر اظهار کرد: واکسن پاستور یکی از واکسن‌هایی است که می‌تواند برای سنین نوجوانی مصرف شود. واکسن سینوفارم چین هم مجوزهای لازم را دریافت کرده است. مطالعات بالینی نشان داد که این واکسن‌ها می‌تواند در سنین نوجوانی استفاده شود و این‌ واکسن‌ها در سبد واکسیناسیون ایران نیز وجود دارد و امید است طبق برنامه و اولویت‌بندی وزارت بهداشت و معاونت بهداشتی، این واکسیناسیون به موقع انجام شود تا به همان ایمنی‌زایی و قطع زنجیره برسیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه قطع زنجیره بیماری کرونا علاوه بر واکسیناسیون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن دست‌ها است، گفت: باید مردم به درستی به این موارد توجه کنند. واکسیناسیون یا کاهش مرگ و میر نباید ما را از مسائل کلیدی و اصلی غافل کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم در مهر ماه امیدواریم که حداقل 6 میلیون دُز واکسن پاستور را داشته باشیم و واکسن پاستور در مهرماه به صورت جدی وارد بازار می‌شود. در عین حال تاکنون ۱۰ میلیون دُز واکسن را هم برکت تحویل داده است. البته به این معنا نیست که ۱۰ میلیون دُز برای تزریق آماده باشد، بلکه دو هفته زمان می‌برد تا برای تزریق آماده شوند.

شانه‌ساز تاکید کرد:‌ سه واکسن دیگر یعنی فخرا، رازی و اسپایکوژن سیناژن هم توانستند از سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اضطراری دریافت کنند. البته تولیدات همه این‌ها زمان‌بر است و مراحل خاص خود را دارد. درباره سایر برندها هم مجوزهایی دادیم و تعداد زیادی از شرکت‌های خصوصی که یا نمایندگی کمپانی‌ها را داشتند، مانند جانسون‌ و جانسون، فایزر بایون‌تک و... همه این‌ها ماه‌هاست که از سازمان غذا و دارو معرفی‌نامه برای واردات دریافت کردند و می‌توانند وارد کنند و مشکلی برای واردات این‌ها وجود ندارد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برخلاف شعارهایی که داده شد و هجمه کردند، از واردات همه واکسن‌هایی که در دنیا معتبر هستند، استقبال می‌کنیم. منتها گاهی به دلیل محدودیت‌های خود کمپانی‌ها نتوانستند واکسن‌ها را وارد کنند. وگرنه معرفی‌نامه‌ها صادر شده است. خیلی سر و صدا کردند اما هر کدام از شرکت‌های خصوصی که آمدند، معرفی‌نامه واردات دریافت کردند اما نتوانستند وارد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار