در راستای آغاز باشکوه سال تحصیلی جدید

ابلاغ سیاست‌های معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

تهران(پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از ابلاغ سیاست‌های معاونت پرورشی و فرهنگی برای آغاز باشکوه سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ سیاست‌های معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید‌مجتبی هاشمی گفت: با هدف ارتقاء کیفیت بازگشایی سال تحصیلی 1401-1400، بر مبنای چرخش فرهنگی و تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توصیه‌های پرورشی و فرهنگی از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش ابلاغ و به عنوان رهنمود اجرایی به مدارس استان ارسال شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مدارس با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و آموزش مجازی با تأکید بر اجرای برنامه‌های پرورشی و فرهنگی آغاز خواهد شد و مستلزم برنامه‌ریزی دقیق در آموزشگاه­‌ها، کانون‌های فرهنگی، تربیتی، دارالقرآن‌ها، مراکز و هسته‌های مشاوره و اردوگاه‌های دانش‌آموزی استان بر اجرای مواردی همچون غبارروبی و ضدعفونی کردن فضای نمازخانه، پخش دعای فرج در کلاس‌های مجازی، تأکید بر حسن اجرای نهضت حفظ جزء سی قرآن کریم، توجه بر اجرای مطلوب جشنواره پرسش مهر، گرامیداشت ایام دفاع مقدس با بهره‌گیری از حضور حداکثری تشکل­‌های دانش‌آموزی، اولویت قراردادن برنامه‌های بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، شکل‌گیری فعالیت‌ها در شبکه شاد و... خواهد بود.

او در ادامه گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مطلوب، شاهد حضور با نشاط دانش‌آموزان در فضای مجازی کلاس‌های درس و فعالیت­‌های تربیتی باشیم و با بهره­‌گیری از خط ملی نماد، بتوانیم در تقویت روحیه دانش‌آموزان آسیب‌دیده از کرونا، گامی اساسی برداریم.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: مدیران، مربیان و معاونان پرورشی، مشاوران و سایر همکاران حوزه پرورشی با عملیاتی ساختن موارد مطروحه در توصیه‌­های بازگشایی مدارس از سوی وزارت متبوع، زمینه‌ دانش‌آموزان روزهای اثربخش در فضای مجازی و حقیقی مدارس باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار