برگزاری بیستمین نشست قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا؛

وزیر کشور: تا بهبود شرایط بیماری کرونا، اجرای طرح منع تردد شبانه ادامه خواهد داشت

تهران (پانا) - وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با تاکید بر این موضوع که حراست از جان و سلامت شهروندان، مهم ترین و حیاتی ترین امر است؛ بر ضرورت سرعت در روند واکسیناسیون ملی در کشور تاکید کرد و گفت تا بهبود شرایط بیماری کرونا، اجرای طرح منع تردد شبانه ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۱۴۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: تا بهبود شرایط بیماری کرونا، اجرای طرح منع تردد شبانه ادامه خواهد داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در حاشیه نشست امروز قرارگاه که با حضور نمایندگان همه دستگاههای ذی ربط در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه خوشبختانه روند کنترل بیماری در کشور در شرایط مناسب و امیدوار کننده ای قرار گرفته است؛ گفت: در نشست امروز آخرین وضعیت بیماری کرونا و روند واکسیناسیون سراسری در کشور مورد بحث و گفت و گوی اعضای نشست قرار گرفت.

وحیدی با اشاره به دستور کار اول نشست امروز قرارگاه گفت: اجرای دستورالعمل های بهداشتی یکی از موضوعات مطرح شده بود و در این خصوص این مساله مطرح شد که رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مواردی با نسبت های رضایت بخشی اجرا نمی شود و تاکید بر این شد که به شکل بهتر و مطلوب تری رعایت شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: قرارگاه مقابله با کرونا با توجه به اختیارات و مسئولیتش پیگیری موضوع اجرای دستورالعمل های بهداشتی را با تلاش برای رعایت بیشتر این مساله در همه استان های کشور خواهد داشت.

وزیر کشور همچنین به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: طبق گزارش ارائه شده از سوی نمایندگان وزارت بهداشت، بحمدا... در همه استان ها، پیک بیماری در حال رد شدن است و این امر مبارک و خوبی است.

وی در این خصوص گفت: البته در دو استان همچنان مشکل وجود دارد که تذکرات و توصیه های لازم برای بهتر شدن وضعیت این استان ها داده شد.

وزیر کشور تصریح کرد: برآیند کلی استان ها نشان دهنده روند کاهشی بیماری است و امید است این مساله تا مهار کامل بیماری ادامه داشته باشد.

تسریع در روند تزریق واکسن کرونا از دیگر موضوعات مورد اشاره وحیدی در گفت و گو با خبرنگاران بود و در این خصوص گفت: طبق گزارش های ارائه شده تعداد قابل توجهی واکسن وارد شده و برای سرعت عمل بیشتر در تزریق هم قرار شد با هماهنگی وزارت بهداشت و بسیج این کار انجام شود.

فرمانده قرارگاه مبارزه با کرونا با بیان اینکه با هم افزایی ظرفیت ها، ان شاءا... سرعت روند واکسیناسیون در کشور تا دو الی سه برابر افزایش پیدا می کند؛ گفت: در این حوزه، ظرفیت های بهداشتی و سایر امکانات موجود در کشور در تزریق واکسن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور با اشاره به بحث معوقه کادر درمان و بهداشت، تصریح کرد: سازمان برنامه بودجه و تأمین اجتماعی تقبل کردند از حیث تأمین کارانه، مبالغی از مطالبات کادر درمان را پرداخت کرده و مابقی را به صورت تدریجی در ماه های آتی پرداخت کنند.

وی در این زمینه افزود: مقرر شد برنامه ای برای پرداخت مطالبات کادر درمانی طراحی شود و بعلاوه سازمان تامین اجتماعی مطالبات بیمارستان‌ها را سریع‌تر پرداخت کند تا بیمارستان‌ها وضعیت بهتری از حیث ارائه خدمات داشته باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص ابهام ایجاد شده مبنی بر لغو منع تردد شبانه هم گفت: موضوع منع تردد شبانه که برای مقابله با شیوع بیماری در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شده، همچنان برقرار است و در دو شبی که برای در خصوص لغو این طرح ابهام ایجاد شد، مقرر شد جریمه اعمال نشود.

وی در این خصوص افزود: همچنین در خصوص افرادی که در ساعت منع تردد شبانه، برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند، مقرر شد، با ارائه کد ملی و شماره پلاک، با همکاری نیروی انتظامی مشمول جریمه نشوند که جزئیات در این مورد، اطلاع رسانی خواهد شد.

وحیدی در بخش پایانی صحبت هایش گفت: طرح منع ترد شبانه بمنظور پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری و با این منطق اجرایی می شود که از دورهمی ها و تجمعات که عامل مهمی در شیوع بیماری کروناست، جلوگیری بعمل آید، لذا تا زمانی که به شاخص های قابل قبول در مهار بیماری نرسیم، اجرای این طرح ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار