معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

شیوع کرونا فرصتی بود تا مدیران و معلمان خلاقیت‌شان را به نمایش بگذارند

ارومیه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت شیوع بیماری کووید 19 و تعطیلی مدارس فرصت‌هایی برای بروز و ظهور خلاقیت‌های معلمان در کشور در زمینه آموزش مجازی ایجاد کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
شیوع  کرونا فرصتی بود تا مدیران و معلمان خلاقیت‌شان را به نمایش بگذارند

رضوان حکیم زاده روز سه شنبه در نشست مجازی با مدیران مدارس آموزش و پرورش آذربایجان غربی در بستر شبکه شاد با بیان اینکه کرونا فرصتی برای پیشرفت معلمان در حوزه شیوه های نوین آموزشی و بهره گیری از فناوری‌های جدید بود گفت: ۸۰ درصد رشد دیجیتالی معلمان در این ایام حاصل تلاش‌های خود آنان بوده است.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا فرصتی بود تا مدیران و معلمان خلاقیتشان را به نمایش بگذارند گفت: تدریس کاری تخصصی است و قدرشناسی از معلمان افزایش یافته است.

حکیم زاده با اشاره به اینکه در ایام همه گیری ویروس کرونا خانواده‌ها وارد عرصه آموزشی شدند که تخصصی نداشتند افزود: این فن آوری قابل قیاس با کلاس حضوری نیست، ولی بستری است برای غنی‌سازی آموزش که باید از آن نهایت استفاده را کرد.

وی بیان کرد: آموزش خانواده برای بهره مندی از این فناوری ضروریست تا حدود ورود و خروج شان به بحث آموزش مشخص شود.

حکیم زاده با بیان اینکه در ایام آموزش مجازی دوگانه چالش و فرصت برای دانش آموزان مطرح بوده است گفت: حضور زیاد در فضای مجازی چالش بوده است ولی بر اساس گزارشهای رسیده دانش آموزانی بودند که در کلاس فعال نبودند و با آموزش در فضای مجازی فعال شدند.

وی با بیان اینکه در چالش کرونا و آموزش غیرحضوری تاثیرگذاری تربیتی کاهش یافت گفت: تربیت از طریق رسانه محقق نمی‌شود و جایگزینی برای نگاه مهربان مدیر و صحبت و کلام اثرگذار با وجود تلاش‌های زیادی که در این زمینه شده است وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار