جزئیات دستورالعمل بازگشایی مدارس

تهران (پانا) - از سوی انجمن اولیا و مربیان، دستور العمل «رویکردهای اساسی در بازگشایی مدارس به صورت تدریجی و آرام»، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات دستورالعمل بازگشایی مدارس

نتایج تحقیقات، ارزیابی ها و شواهد نشان داده است، تعطیلی کامل مدارس و ارائه آموزش ها تنها از طریق فضای مجازی، موجب دوری کودکان و نوجوانان از اجتماع همسالان شده و آسیب های جدی و جبران ناپذیری به جسم و روان، دانش آموزان وارد می کند. لذا به منظور پیشگیری از این روند مخاطره آمیز، از سوی انجمن اولیا و مربیان، دستور العمل «رویکردهای اساسی در بازگشایی مدارس به صورت تدریجی و آرام» با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

در این دستورالعمل بر اقدامات زیر جهت اطلاع رسانی، اقناع، همراهی و مشارکت خانواده ها در بازگشایی مدارس، تأکید شده است؛

برگزاری وبینار مشترک در سطح استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان، رئیسان ادارات تابع، اولیای عضو شورای انجمن اولیا و مربیان مرکز استان، مناطق و شهرستان های تابع و کارشناسان مسئول انجمن اولیا و مربیان.

برگزاری وبینار مشترک در سطح مناطق و شهرستان های تابع با حضور رئیس/ مدیر اداره، مدیران مدارس، اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس.

برگزاری نشست های مجازی با حضور اعضای انجمن مدرسه و والدین هر پایه تحصیلی به تفکیک از سوی مدیران مدارس.

تأکید بر برگزاری وبینارهای فوق تا پایان شهریورماه به منظور سرعت بخشیدن به همراهی و مشارکت اثربخش والدین و همکاری انجمن های اولیا و مربیان.

همچنین برای اثربخشی بیشتر این جلسات، موارد زیر در اجرای هریک از وبینارها لحاظ شود:

* بهره گیری از استادان مجرب و مطرح استان و شهرستان جهت سخنرانی.

* استفاده از کلیپ های آموزشی- توجیهی متناسب با نیاز و سطح معلومات والدین و دانش آموزان که براساس تحقیقات تهیه شده و موردتأیید مراکز علمی باشند.

*تبیین سیاست های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در زمینه بازگشایی مدارس.

*ترغیب مدارس به برقراری تعامل با ارکان محله و نهادهای محلی درخصوص فراهم نمودن زمینه های بهداشتی لازم برای بازگشایی مدارس.

دستور العمل «رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در بازگشایی مدارس به صورت تدریجی و آرام» را از اینجا مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار