برنامه درسی ۹۵ درصد مدارس گیلان آماده است

رشت (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه حضوری بودن مدارس نیازمند صدور مجوز از سوی ستاد کشوری مدیریت کرونا است، اظهار کرد برنامه درسی ۹۵ درصد مدارس گیلان آماده است.

کد مطلب: ۱۲۱۴۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه درسی ۹۵ درصد مدارس گیلان آماده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، جابر اخلاقی در جلسه شورای معاونان آستارا با موضوع پروژه مهر، با بیان اینکه مدارس به لحاظ فیزیکی، تجهیزاتی و نیروی انسانی از ماه‌های قبل در تدارک مقدمات بازگشایی هستند، گفت: حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی جدید نیاز به مجوزهایی دارد که باید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش از یکم مهر ماه سال جاری آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی آغاز می شود، افزود: صداوسیما، شبکه اجتماعی دانش‌آموزی(شاد) و سیستم‌های مدیریت یادگیری از جمله ابزارهای آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه ۹۵ درصد از مدارس استان گیلان برنامه درسی خود را تنظیم و برای شروع سال تحصیلی جدید آماده هستند، افزود: حضوری بودن مدارس قرار است با آرامش و تدریجی صورت بگیرد و در بحث آموزش حضوری دانش‌آموزان، روی مدارس کم‌جمعیت روستایی عشایری تمرکز شده است.

اخلاقی، زمان برگزاری مانور بازگشایی مدارس را ۲۸ شهریور ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: در همین خصوص ضروری است فرم‌های شماره یک، دو و سه توسط مدیران واحدهای آموزشی تکمیل و چک لیست بازگشایی مدارس بررسی و نقاط ضعف و مشکلات نیز برطرف شوند.

وی با بیان اینکه وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در شهرستان مرزی بندر آستارا بسیار خوب است، اظهار کرد: از ۱۶ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموزی که در سامانه سیدا ثبت‌نام کرده‌اند ۱۵ هزار و ۸۵۵ نفر مورد تأیید قرار گرفته‌اند که به لحاظ آماری برای آموزش و پرورش شهرستان مرزنشین آستارا یک رقم بسیار خوبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار