اما و اگرهای بازگشایی مدارس

کمره‌ای: واکسیناسیون دانش‌آموزان از شروط بازگشایی مدارس نیست

تهران (پانا) - برنامه نیم نگاه رادیو سلامت در برنامه روز یکشنبه 21 شهریورماه در گفتگو با کارشناسان برنامه بازگشایی مدارس را مورد بررسی قرار دارد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اما و اگرهای بازگشایی مدارس

علیرضا کمره ای معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با برنامه نیم نگاه در رابطه با آخرین تصمیمات وزارت آموزش و پرورش پیرامون بازگشایی مدارس توضیح داد که ما نیز امیدورایم با فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس شاهد نشاط و موج امیدی که هرساله در جامعه ایجاد می کرد باشیم در این خصوص وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی ها و هماهنگی هایی به عمل آورده که از اول مهرماه در تمام مدارس کشور فعالیت های آموزشی تمام مقاطع تحصیلی به صورت تمام و کمال به اجرا درآید. و این به معنای آموزش کاملا حضوری نیست و می تواند در بستر آموزش حضوری، مجازی یا تلفیقی از هر دو باشد. برای مثال در بعضی مناطق مانند مناطق روستایی و کم جمعیت که دسترسی به امکانات آموزش مجازی مانند اینترنت محدودتر است، مجاز هستند که از اول مهر به صورت حضوری آموزش دانش آموزان را آغاز کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این تصمیم مربوط به زمان فعلی است و ممکن است در شرایط زمانی دیگر تغییر کند یا خیر اظهار کرد که الگوی فعالیت آموزشی مدارس تعیین شده و بر کل طول سال تحصیلی حاکم است و در صورت بهبود شرایط از نظر کنترل سرایت پذیری بیماری، آموزش به سمت حضوری بودن پیش خواهد رفت. با توجه به سرعت واکسیناسیون جامعه و همچنین انجام واکسیناسیون معلمان تا پایان شهریور ماه این امکان ایجاد خواهد شد. واکسیناسیون دانش آموزان با اینکه از شروط بازگشایی مدارس نیست اما وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش تصمیم دارند با فراهم شدن امکان واکسیناسیون دانش آموزان بالای دوازده سال نگرانی بازگشایی مدارس را کمتر کنند. در حال حاضر نگرانی بیشتر معطوف به ابتلای خانواده ها و معلمان و رانندگان سرویس مدارس به کرونا از طریق دانش آموزان ناقل است که همگی در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند.

کمره ای در ارزیابی کیفیت آموزش به صورت مجازی در دو سال تحصیلی گذشته بیان کرد که بدون شک کیفیت آموزش دچار آسیب شده است همانطور که خانواده ها هم مستحضر هستند در این مدت دانش آموزان ، فعالیت های آموزشی را کامل دریافت نکرده اند. آموزش مجازی در بهترین شرایط پنجاه درصد کیفیت لازم را دارد و از سویی دیگر تعلیم و تربیت در تعامل بین دانش آموزان با یکدیگر ، اولیا مدرسه و محیط مدرسه اتفاق می افتد. علاوه بر این بی تحرکی، سکون، سبک زندگی و بهم ریختن الگوی خواب و ...مواردیست که با بازگشت مدرسه قابل جبران است. رعایت اصول ارزشیابی و دستیابی به اهداف آموزشی در دو سال گذشته به خوبی محقق نشده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار