کاظمی: الگوی بازگشایی مدارس به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه با همفکری و خرد جمعی باید الگوی بازگشایی مدارس را نهایی کرد گفت مهر امسال آموزش و موضوع بازگشایی مدارس از طریق فضای مجازی با رویکرد یک بازگشایی آرام و بدون دغدغه است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: الگوی بازگشایی مدارس به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود

علیرضا کاظمی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که از صبح امروز به میزبانی اردوگاه شهید باهنر درحال برگزاری است با بیان اینکه همیشه اقدامات آغاز سال تحصیلی از ماه‌ها قبل برنامه ریزی می‌شود اظهار کرد: آموزش و پرورش امروزه در معرض یک آزمون بسیار سخت قرار گرفته و استمرار جریان آموزش در تعلیم و تربیت اکنون سخت تر شده است. امیدوارم در این آزمون با یاری خداوند سربلند بیرون بیاییم.

وی با تاکید براینکه ما با همفکری و خرد جمعی باید بتوانیم الگوی بازگشایی مدارس را نهایی و به استان‌ها اعلام کنیم افزود: مهر امسال آموزش و موضوع بازگشایی مدارس از طریق فضای مجازی با رویکرد یک بازگشایی آرام و بدون دغدغه است.

کاظمی با بیان اینکه باید بر روی بازگشایی حضوری مدارس فکر شود گفت: قرآن کریم آیات تکان دهنده و راهبردهای عجیبی دارد؛ خداوند در حوزه مدیریت می‌فرماید فردی که توکل بر خدا داشته باشد، در مسیری که به سمت کمال حرکت می‌کند دچار بن‌بست نخواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آیات قرآن کریم بیان کرد: یکی از بالاترین برترین‌ها، مسئولیت است نگاه قرآن به این مسئولیت‌ها و برترین‌ها این است که خداوند می‌خواهد انسان را امتحان کند و می‌فرماید در این امتحان ۲ موضوع قبولی و مردودی وجود دارد.

وی ادامه داد: نگاه ارزشی حاکم به مسئولیت نعمت خیر و وسیله غفران و آمرزش الهی خواهد بود، مسئولیت در هر بخشی سنگین است اما مسئولیت در نظام تعلیم و تربیت سنگین تر است زیرا ما با افکار و اندیشه‌های دانش‌آموزان و امانت‌هایی که انسان هستند مواجه هستیم.

کاظمی عنوان کرد: تمام انبیایی که به رسالت و نبوت مبعوث شدند به دلیل صداقت و امانت بوده که بالاترین شاخصه یک انسان است. خداوند امانت‌های بسیاری را به ما سپرده که امانت مردم بسیار مهم است و خداوند به ما سپرده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش سخت ترین کار را مسائل تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: تعلیم و تربیت و هدایت و راهبری آن مسئولیت بسیار سنگین است که پاسخگویی فوق العاده سنگین تری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار