لطفا زنده بمانید

تجارت قبر کسب و کاری بی دردسر

کرمان(پانا) - این روزها با شیوع بیماری کرونا آمار ابتلا و همچنین فوتی‌ها بیش از پیش بالا رفته ،هزینه‌های سنگین بستری بیمار و مسائل جانبی بار سنگینی است که فشار زیادی به خانواده‌ها آورده و در این مسیر دردسرهای زیاد خانواده‌هایی که پس از پرداخت هزینه‌های سنگین درمان بیمارشان فوت می کند نیز مزید بر علت است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تجارت قبر کسب و کاری بی دردسر

چند سال هزینه بیمه های مختلفی را پرداخت می کنیم، از بیمه عمر گرفته تا بیمه تکمیلی و قس علی هذا.. ، وقتی که به بیماری مبتلا می شویم تازه متوجه می شویم بیمه، تعهدی برای پرداخت بسیاری از هزینه ها ندارد.

با بسیاری از فرهنگیان که صحبت می کنیم اکثرا از ناکارآمدی بیمه ها گلایه دارند و البته این درد دل اکثر اقشار کم درآمد جامعه است و مسئله بیمه ها خود، قصه مفصلی دارد.

امروزه که خانواده ها با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنند، ناکارآمدی بیمه ها و بیمارستان‌های دولتی بیش از پیش خود را نشان می دهد.

تازه مصیبت از اینجا آغاز می شود، بعد از پرداخت هزینه های کلانِ داروهای مختلف و هزینه بستری، بیمار فوت می کند، خانواده که باید تمام فکر و ذکرش داغ عزیز از دست رفته باشد، مرحوم را فراموش کرده و دنبال تأمین هزینه های گزاف کفن و دفن می رود.

سوالی که پاسخ قانع کننده ای برای آن داده نشده این است، که اگر فردی از خانواده ای بی بضاعت فوت کرد، فقط هزینه خرید قبر را از کجا باید تامین کند؟ این در حالی است که هزینه های جانبی مثل غسل و کفن مبحثی جداگانه است.

وارد آرامستان کرمان که می شویم قبور زیادی است که پیش فروش شده و خانوادگی خریداری کرده اند و این در حالی است که این افراد چون ملک شخصی آنهاست به هر قیمتی که بتوانند قبر را می فروشند که باز سوالاتی در این خصوص پیش می آید.

آقایان مسئول آیا پیش فروش قبر باعث افزایش قیمت آن نمی شود؟ اگر فرد این قبر را برای خود خریده چرا مجوز فروش با قیمت گزاف به وی داده می شود؟ پس هدف از خرید قبر برای عده ای فقط کسب و کار است و نه فکر فردا که قرار است از دنیا بروند.

در بخشی از آرامستان ادارت مختلفی منجمله شهرداری بخشی از این زمین‌ها را صاحب شده و در قسمتهایی قیمت‌های نجومی بر قبرها می گذارند.

در یک حساب سر انگشتی و ساده به این نتیجه می رسیم که هم‌اکنون پرسود ترین کسب و کار، خرید و فروش قبر است ،چون مردم ناچارا باید میت خود را دفن کنند و تهیه هزینه های کفن و دفن به هر صورت باید انجام شود.

عدم وجود مدیریت واحد در آرامستانهای کرمان باعث شده افراد مختلفی در این خصوص اقدام کنند و قیمت‌های گزافی بر این چند متر زمین می گذارند که بعضا از هزینه خرید یک باب منزل نیز بالاتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار