نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی:

وزیر آینده آموزش و پرورش باید معیشت فرهنگیان را اولویت اول خود قرار دهد

خرم آباد (پانا) - مرتضی محمودوند، نماینده مردم خرم آباد و چگنی عنوان کرد باید با سیاسی‌کاری های پرهزینه در آموزش وپرورش مقابله کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آینده آموزش و پرورش باید معیشت فرهنگیان را اولویت اول خود قرار دهد

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ینی از رسانه‌های محلی فرهنگیان در لرستان گفت: «پس از معرفی آقای باغگلی به مجلس انتقادات فراوانی نسبت به وی مطرح شد. هم جامعه فرهنگیان و هم تعداد زیادی از نمایندگان واکنش نشان دادند و غالبا هم به سابقه کاری ضعیف و عدم شناخت کافی از این وزارتخانه پرچالش اشاره داشتند. انتظار می‌رفت که آقای باغگلی در صحن علنی قوی ظاهر شود و بتواند دید منتقدان را نسبت به خودش تا حدودی تغییر دهد، ولی در صحن هم خوب ظاهر نشد و پس از سخنرانی وی در مجلس انتقادات بیشتر و سنگین‌تر شد.»

وی تاکید کرد: «باغگلی عضو هیات علمی یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران آن هم در رشته‌ای کاملا مرتبط با آموزش و پرورش بود، اما این فاکتور برای هدایت کلیدی‌ترین وزارتخانه کشور کافی نیست و ضرورت دارد رئیس جمهور محترم با بررسی و مداقه فردی قوی‌تر و باتجربه‌تر را انتخاب کنند.»

نماینده خرم‌آباد در مجلس در ادامه بیان کرد: «آموزش و پرورش دستگاهی بسیار مهم و در عین حال پرمشکل است که هر کسی نمی‌تواند به راحتی از پس اداره آن برآید خصوصا در این زیست بوم جدید که کرونا آموزش و پرورش را وارد فاز جدیدی کرده و مشکلات بیشتر شده است. به عقیده بنده وزیر آینده آموزش و پرورش باید معیشت فرهنگیان را اولویت اول خود قرار دهد و پیش از هر طرح و برنامه‌ای به این مهم بپردازد.»

محمودوند اذعان کرد: «متاسفانه ما شاهد هستیم که در برخی وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها کارمندی با مدرک کاردانی حقوق و مزایا و رفاهیاتی به مراتب بیشتر و بهتر از یک فرهنگی با مدرک دکتری دارد که اصلا قابل مقایسه نیست و اگر هر وزیری راهکاری منطقی و نتیجه‌بخش برای این مساله نداشته باشد راه به جایی نمی‌برد. فرهنگیان مطمئن باشند که با وجود تنگناهای اقتصادی موجود، ما در مجلس تمام قد پیگیر مساله معیشت فرهنگیان خواهیم بود و این مساله را مطالبه می‌کنیم و امیدواریم که ان شاالله آموزش و پرورش در دولت سیزدهم تحولی اساسی و بنیادین به معنای واقعی کلام را تجربه کند.»

او در ادامه عنوان کرد: «یکی دیگر از موضوعاتی که بسیار اهمیت دارد مقابله با سیاسی کاری های پرهزینه در این وزارتخانه است که حقیقتا آسیب‌های جدی به تعلیم و تربیت کشور وارد کرده است. برای مثال آموزش و پرورش لرستان در دولت آقای روحانی شش مدیرکل را تجربه کرده است، چرا که آقایان وزرا برای آن که باج خواهی و بست نشینی فلان نماینده را پاسخ دهند، آموزش و پرورش را قربانی کرده‌اند. این سیاسی‌کاری‌ها در هر دو جناح دیده می‌شود و مختص جناح خاصی نیست. برخی نمایندگان ادوار را سراغ دارم که بیشتر وقت و انرژی خودشان را صرف دخالت‌های سهم‌خواهانه در آموزش و پرورش کرده‌اند تا اعوان و انصارشان را ولو اینکه ضعیف و ناکارآمد باشند، به کرسی‌های مدیریتی برسانند و هر کس کمی با آنها زاویه داشته است را نابود کنند. این عزیزان اگر این وقت و انرژی گرانبها و غیرقابل بازگشت را صرف مشکلات مردم می‌کردند امروز لرستان مقام نخست فلاکت و بیکاری نمی‌شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار