محمود حبیبی خبر داد

۱۴ مرداد؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مدیر کل فناوری اطلاعات آموزش و پرورش خبر داد دانش‌آموزانی که دارای فرم انتخاب رشته «الف» هستند تا ۱۴ مرداد فرصت دارند انتخاب رشته خود را انجام دهند و انتخاب رشته دانش‌آموزان گروه «ب» از ۱۴ مرداد به بعد انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۴۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۴ مرداد؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانش‌آموزان

به گزارش صدا و سیما، محمود حبیبی با تاکید بر اینکه ۱۵۰ هزار دانش آموز همچنان انتخاب رشته خود را انجام نداده اند افزود: این دانش آموزان باید هر چه زودتر نسبت به انتخاب رشته و مدرسه محل تحصیل خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم برای ثبت نام و انتخاب رشته باید حتما به سامانه Pada.medu.ir مراجعه کنند و ثبت نام الکترونیک خود را انجام دهند در غیر این صورت از خرید کتاب‌های درسی خود نیز باز خواهند ماند.

وی افزود: ثبت نام سایر دانش آموزان از ۲۰ مرداد به بعد و از طریق مدرسه در سامانه «پادا» انجام می‌شود مگر اینکه دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشد که در این صورت باید خود به سامانه مراجعه کند.

وی گفت: هر دانش آموزان که قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشد می‌تواند دو مدرسه را در سامانه انتخاب کند که در صورت داشتن ظرفیت موجود مدرسه انتخاب شده در سامانه ثبت نام او را مدیر تایید می‌کند.

حبیبی تصریح کرد: دانش آموزانی که مدرسه‌ای را انتخاب و قصد تغییر آن را دارند باید با ورود به سامانه انتخاب اول را لغو و مدرسه دوم را انتخاب کنند. حق انتخاب مدارس شاهد، نمونه دولتی و استعداد‌های درخشان که با آزمون و یا سهمیه انجام می‌شود بعد از برگزاری آزمون انجام خواهد شد. دانش آموزان متقاضی این مدارس پس از قبولی در آزمون و با داشتن امتیاز مناسب می‌توانند امتیاز خود را در سامانه مشخص کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.

مدیر کل فناوری اطلاعات آموزش و پرورش افزود: دانش آموزانی که در سامانه امکان انتخاب رشته را ندارند باید منتظر تاییدیه آموزش و پرورش منطقه محل سکونت خود باشند. انتخاب رشته ۸۰ درصد مدرسه‌ها انجام شده و بقیه به دلیل تایید نشدن نمرات پایه هفتم از طرف مدرسه و یا منطقه است که این تاییدیه نیز در این هفته انجام خواهد شد.

حبیبی افزود: دانش آموزان پایه اول بعد از ثبت نام در سامانه «پادا» باید برای انجام سنجش‌های تحصیلی به مراکزی که مشخص می‌شود مراجعه حضوری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار