لزوم تکمیل واکسیناسیون پرسنل کادر درمان

تهران (پانا) - معاون توسعه منابع و مدیریت سازمان نظام پزشکی امروز در نامه‌ای به معاون وزیر بهداشت خواستار تکمیل واکسیناسیون پرسنل کادر درمان شده و اعلام کرده که این سازمان آمادگی مساعدت در امر اجرای واکسیناسیون کارکنان مراکز تشخیصی و درمانی همانند تزریق واکسن اعضای این سازمان را دارد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تکمیل واکسیناسیون پرسنل کادر درمان

به گزارش سازمان نظام پزشکی، پرسنل و کادر درمان شاغل در مطب ها و مراکز و موسسات پزشکی و پیراپزشکی در خط اول درمان قرار دارند و خطر ابتلا به بیماری کووید 19 در آن ها بسیار بالا است. در حالی که این گروه در اولویت انجام واکسیناسیون قرار دارند، اما متاسفانه و به رغم ثبت نام و تهیه و ارسال فهرست این گروه به دانشگاه های علوم پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی هنوز تزریق واکسن بخش اعظم این گروه از کادر درمان انجام نشده است.
معاون توسعه منابع و مدیریت سازمان نظام پزشکی امروز در نامه ای به معاون وزیر بهداشت خواستار تکمیل واکسیناسیون پرسنل کادر درمان شده و اعلام نموده که این سازمان آمادگی مساعدت در امر اجرای واکسیناسیون کارکنان مراکز تشخیصی و درمانی همانند تزریق واکسن اعضای این سازمان را دارد.

متن نامه دکتر تاجرنیا به دکتر رئیسی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر رئیسی

معاون محترم بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام

هماهنگونه مستحضرید پرسنل شاغل مراکز و مؤسسات پزشکی و پیراپزشکی و نیز مطب‌ها طبق دستورالعمل اعلام شده به عنوان کادر درمان در فاز یک دریافت واکسن قرار دارند. در همین راستا و به دنبال برگزاری نشست هماهنگی نحوه رجیستری پرسنل مؤسسات پزشکی و آزمایشگاه‌ها جهت واکسیناسیون کرونا و دستور جنابعالی به دانشگاه‌های سراسر کشور مبنی بر انجام این مهم بر اساس لیست تأیید شده نظام پزشکی و ارسال فهرست مربوطه در تاریخ 2/3/1400 که سوابق آن به پیوست می‌باشد و علی‌رغم مکاتبات و رایزنی‌های بعدی صورت گرفته، متأسفانه هنوز انجام این امر در تعدادی از استان‌ها و نیز تهران بزرگ عملیاتی نشده یا همه افراد ثبت‌نام و تأیید شده را در برنگرفته است. با توجه به روند واکسیناسیون در سایر گروه‌ها و خطر ابتلا کارکنان مراکز درمانی در موج اخیر این بیماری، سازمان نظام پزشکی آمادگی خود را جهت مساعدت در امر اجرای واکسیناسیون کارکنان مراکز تشخیصی و درمانی همانند الگوی تزریق واکسن کرونا جهت اعضای خود، اعلام می‌دارد.

شایان ذکر است که هدف سازمان پیگیری درخواست همکاران برای تکمیل واکسیناسیون پرسنل بوده و این مهم به هر شکل و توسط هر کدام از مجموعه‌های ذیربط مورد حمایت می‌باشد. خواهشمند است جهت انجام این امر دستورات لازم را مبذول فرمائید.

دکتر علی تاجرنیا

معاون توسعه مدیریت و منابع

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار