رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد:

آغاز ارزیابی‌های متقاضیان جهش تحصیلی سال تحصیلی 1401 - 1400

سنندج(پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان از آغاز ارزیابی‌های متقاضیان جهش تحصیلی سال تحصیلی 1401 – 1400 خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ارزیابی‌های متقاضیان جهش تحصیلی سال تحصیلی 1401 - 1400

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان، خلیل رنجبر رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با اعلام شروع ارزیابی های متقاضیان جهش تحصیلی سال تحصیلی 1401-1400 گفت: دانش آموزان داوطلب جهش تحصیلی برای ثبت نام به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و در خواست خود را به مدیر مدرسه ارائه کنند.

رنجبر، هدف از جهش تحصیلی را رعایت عدالت آموزشی و لحاظ کردن تفاوت ‌های فردی عنوان کرد و گفت: هرچند باید به این مسئله نیز توجه داشت که جهش تحصیلی برای بسیاری از دانش آموزان مناسب نبوده و ممکن است باعث فشار روانی و اضطراب در دانش آموز شده و انتظارات بیش از توانایی کودک در والدین و اطرافیان ایجاد کند. بنابراین خانواده‌ها می بایست آگاه باشند که جهش تحصیلی صرفا برای دانش ‌آموزانی است که از لحاظ بهره هوشی خیلی بالاتر از همکلاسیان خود بوده و سطح دروس برایشان راضی کننده نیست.

وی گفت: زمان انجام ارزیابی های مربوط به جهش تحصیلی از 27 تیر لغایت 26 مرداد ماه سال 1400 بوده و این زمان غیرقابل تمدید است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: مدیران مدارس باید با رعایت ضوابط و مقررات از طریق ثبت نام جهش تحصیلی در سامانه سیدا نسبت به ثبت اطلاعات فردی، خانوادگی و عملکرد درسی دانش آموزان داوطلب جهش تحصیلی اقدام کرده و پس از نوبت گیری، دانش آموزان را با همراه داشتن مدارک مورد نیاز به پایگاه ‌های سنجش تخصصی معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همراه داشتن اصل شناسنامه دانش آموز، کارنامه، معرفی نامه عکس دار (برگه نوبت) و ممهور به مهر مدرسه جهت ارزیابی ضروری است.

خلیل رنجبر در ارتباط با دانش آموزانی که سال/ سال های گذشته متقاضی جهش تحصیلی بوده و حداقل امتیاز لازم را کسب نکرده اند؛ گفت: در صورت تقاضای مجدد در سال جاری با پرداخت وجه مطابق دستورالعمل مالی برنامه سنجش سال 1400 می توانند بار دیگر مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی یادآور شد: فرایند ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی صرفا با رعایت پروتکل های بهداشتی قابل اجرا است.

گفتنی است جهش تحصیلی یا به اصطلاح عامیانه جهشی خواندن، روشی برای کوتاه کردن زمان تحصیل با گذراندن دو یا چند پایه تحصیلی در یک سال است. بدین صورت که دانش آموزانی که متقاضی جهش تحصیلی هستند می توانند با شرکت و قبولی در دو مرحله آزمون (مرحله اول ارزیابی ذهنی و مرحله دوم آزمون تحصیلی) و داشتن شرایط لازم، از یک پایه به پایه دیگر جهش داشته باشند. به عنوان مثال از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم، چهارم به ششم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار