پخش سریالی که عمر بازیگرانش به تماشای آن از قاب تلویزیون نرسید

تهران (پانا) - «۸۷ متر» که از پرحاشیه‌ترین پروژه‌های چند سال اخیر تلویزیون است، سرانجام برای پخش آماده شد و گفته می‌شود قرار است مردادماه امسال روانه آنتن شود. هر چند زمان پخش دقیق آن هنوز معلوم نیست اما با توجه به در پیش بودن ماه محرم، شاید مدیران شبکه یک تصمیم بگیرند آن را برای پس از پایان دهه اول محرم در جدول پخش شبانه قرار دهند. هر چند با توجه به تمام شدن «دودکش ۲» در روزهای آینده، احتمال دارد سرنوشتی دیگر در انتظار «۸۷ متر» باشد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
پخش سریالی که عمر بازیگرانش به تماشای آن از قاب تلویزیون نرسید

عیاری نخستین بار در میانه‌های دهه ۷۰ «خانه به خانه» را برای تلویزیون ساخت که داستان آن به سرشماری همان سال‌ها در ایران مربوط می‌شد. پئج سال بعد نوبت به «هزاران چشم» با هنرنمایی مهدی هاشمی در نقش یک نویسنده و روزنامه‌نگار رسید. این سریال مجموعه شش فیلم تلویزیونی دو قسمتی بود و هر بار با خوانده شدن یک نامه مخاطبان نشریه، داستانی متفاوت را بازگو می‌کرد. اکرم محمدی، سعید پیردوست، شهرزاد کمال‌زاده، سولماز غنی، امیرحسین صدیق و زنده‌یادان حمیده خیرآبادی، مهدی فتحی و محسن قاضی‌مرادی از جمله بازیگران «هزاران چشم» بودند.

اما اوج کار عیاری سریال تاریخی «روزگار قریب» بود که هاشمی در آن به نقش دکتر محمد قریب، بنیانگذار پزشکی تخصصی کودکان در ایران ظاهر شده است. این مجموعه تحسین‌شده و بسیار محبوب و تماشایی داستان زندگی دکتر قریب را از کودکی تا مرگ روایت می‌کند و پرهام کرمی، کاوه آهنگر، شهاب کسرایی و ناصر و مهدی هاشمی به ترتیب در آن نقش دکتر قریب را بازی کرده‌اند. مهران رجبی، زنده‌یاد حسین پناهی، آفرین عبیسی و رضا کیانیان دیگر بازیگران «روزگار قریب» هستند که از پاییز ۸۶ نزدیک ۹ ماه از شبکه سه روی آنتن رفت.

تقریبا یک دهه پس از پایان پخش «روزگار قریب»، عیاری زخم‌خورده از ناکامی‌های «خانه پدری» و «کاناپه» در سینما بار دیگر به تلویزیون بازگشت و فیلمنامه «۸۷ متر» را دست گرفت. پروژه اندکی بعد کلید خورد و در شرایطی که گمان می‌رفت خیلی زود برای پخش و نمایش آماده شود، آماده‌سازی آن نزدیک چهار سال طول کشید. در این میان، آمدن ویروس کرونا هم مزید بر علت شد تا این بار کارگردان و دیگر عوامل توجیهی پذیرفتنی‌تر برای ادامه روند آماده کردن سریال داشته باشند.

حالا که به میانه‌های تابستان ۱۴۰۰ رسیده‌ایم، گفته می‌شود «۸۷ متر» قرار است در مردادماه از شبکه یک روی آنتن برود؛ آن هم در حالی که حسین محب‌اهری و علی انصاریان پس از پایان بازی در سریال آنقدر زنده نماندند که نتیجه هنرنمایی خود را در سریال یکی از فیلمسازان تحسین‌شده سینمای ایران تماشا کنند. علی دهکردی، فریبا کامران، مهران رجبی، شهین تسلیمی، فریده سپاه‌منصور، حسین سلیمانی، دیبا زاهدی، سعید پیردوست، شبنم عرفی‌نژاد، سونیا سنجری، حسام قاسمی با حضور علی سلیمانی، محمد بحرانی، داریوش کاردان، مریم سلطانی و... در «۸۷ متر» بازی کرده‌اند.

اگر «دودکش ۲» تا عید غدیر خم به پایان برسد، مدیران شبکه یک برای روی آنتن بردن «۸۷ متر» تا پیش از آغاز ماه محرم حدود دو هفته وقت دارند. مگر اینکه تصمیم بگیرند حدود سه هفته آنتن را با مجموعه‌های تکراری پر کنند و از آغاز دهه دوم محرم پخش سریال عیاری را آغاز کنند. داستان درباره خانه‌ای است که همزمان به دو خانواده فروخته شده و حالا همه باید برای بیرون آمدن از این دردسر بکوشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار