گفت‌و‌گو با نازنین ملایی، قایقران کشورمان که به نیمه نهایی رویینگ المپیک صعود کرد

حریفانم متعجب بودند که چگونه با جثه ریز آنها را شکست دادم

تهران (پانا) - مسابقات المپیک توکیو در حال برگزاری است و نازنین ملایی، نماینده قایقرانی کشورمان که در مرحله گروهی رویینگ یک نفره زنان پس از قایقرانان امریکا و بلاروس در رده سوم قرار گرفته بود، یکشنبه در یک‌چهارم نهایی با پنج قایقران دیگر به رقابت پرداخت و با عملکردی درخشان و ثبت زمان ۸ دقیقه و ۷ ثانیه سوم شد و پس از قایقرانان نیوزلند و سوئیس به نیمه نهایی Aو B راه یافت. رقابت‌های نیمه نهایی A و B سه‌شنبه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۲۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
حریفانم متعجب بودند که چگونه با جثه ریز آنها را شکست دادم

به‌گزارش ایران، نازنین ملایی، بانوی قایقرانی کشورمان پس کسب این نتیجه گفت: «مرحله گروهی مسابقات روز جمعه برگزار شد و من در این مرحله حریفان سرسختی داشتم اما توانستم بعد از قایقرانان امریکا و بلاروس در جایگاه سوم بایستم. حقیقتاً این دو حریف هم عنوان دار بودند، هم قدرتمند اما توانستم عملکرد خوبی داشته باشم. در یک‌چهارم نهایی هم با نماینده نیوزلند، نفر دوم مسابقات قهرمانی جهان رقابت سختی داشتم و نماینده سوئیس هم قدرتمند و عنوان دار بود اما توانستیم با عملکردی خوب بعد از این دو کشور سوم شوم.»

او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «خوشبختانه تمرینات و برنامه‌ریزی‌ها جواب داد. من و آقای فرزام (سرمربی تیم ملی) صحبت کردیم که اگر بتوانم به نیمه نهایی A و B برسم، کار بزرگی انجام خواهیم داد که خوشبختانه این اتفاق افتاد. در مرحله یک‌چهارم نهایی تمامی حریفانم از نظر جسمانی بسیار قوی بودند و زمانی که من در پیست راه می‌رفتم همه تعجب کردند که من با این جثه ریز چگونه توانستم آنها را شکست دهم.»

این دختر قایقران در خصوص شرایط اردویی پیش از اعزام به المپیک توکیو اینگونه صحبت کرد: «یکی از نقاط ضعف کاری ما این بود که ۶ سال در مسابقات جهانی و کاپ‌های جهانی شرکت نداشتیم و تقریباً بدون آمادگی در مسابقات شرکت کردیم. این در حالی است که رقبای ما چنین شرایطی ندارند و آنها با آمادگی صددرصد به توکیو آمدند اما ما شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم. مثلاً پیش از اعزام به اینجا در پیست هزار متری تمرین کردیم در حالی که مسابقات ما در اینجا در پیست 2 هزار متر برگزار می‌شود.»

ملایی بیان داشت: «چند روز در پیست آزادی با وزش باد مواجه شدیم که این موضوع باعث شد تا تمرینات‌مان برگزار نشود.علاوه بر این موضوعات پیش از حضور در توکیو از ناحیه کمر آسیب دیدگی داشتم و 3 هفته پیش از حضور در توکیو مجدداً به این درد دچار شدم به این دلیل تمریناتم را سبک پیگیری کردم و با تمام این شرایط سخت توانستم خودم را به المپیک برسانم و حالا هم در اینجا هستم و توانستم یک نتیجه خوب کسب کنم. امیدوارم که این روند خوب را ادامه دهم.»

ملایی با اشاره به این موضوع که ما امکانات کشورهای دیگر را نداریم، بیان داشت: «همین رقابت‌مان با کشورهای دیگر جای خوشحالی دارد ما از انرژی مثبتی که از طرف تمام مردم برای ما ارسال می‌شود، استفاده می‌کنیم. قطعاً اگر 50 درصد امکانات کشورهای دیگر را داشته باشیم، می‌توانیم با کشورهای صاحب نام رقابت کنیم. برای نمونه ورزشکاران کشورهای دیگر به محض اینکه مسابقه تمام می‌شود جلیقه‌های یخ دارند و مربیانشان سریع آن جلیقه‌ها را می‌آورند تا تنشان کنند و در این گرمای شدید هوا زودتر ریکاوری شوند اما مربی من مجبور است حوله را در آب سرد خیس کند و آن را به من بدهد.»

او صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «نکته جالب این است که خیلی‌ها از من می‌پرسیدند درکجا تمرین کرده‌ام و وقتی گفتم من در پیست هزار متر تمرین کردم باورشان نمی‌شد. ما در قایقرانی ورزشکاران خوبی داریم و پتانسیل این را داریم که جزو نفرات برتر المپیک و جهان باشیم و امیدوارم این نتیجه‌ای که من به دست آورده‌ام، باعث شود که هم توجه مسئولان به رویینگ بیشتر شود و هم انگیزه بانوان‌مان بالاتر رود تا ما بتوانیم به نتایج درخشان تری در قایقرانی دست پیدا کنیم.»

ملایی افزود: «البته از سمت دیگر کرونا هم باعث شد تا ورزشکاران با سختی‌های بیشتری آماده شوند. حالا کشورهایی مثل ایران که شرایط نامناسبی از نظر کرونایی داشتند و از سطح پایین تری نسبت به کشورهای دیگر برخوردار بودند، قطعاً شرایط سخت تری را تحمل کردند برای همین کسب مدال توسط این ورزشکاران بسیار شیرین‌تر خواهد بود.»

این دختر قایقران در خصوص جو المپیک با‌وجود عدم حضور هواداران این گونه صحبت کرد: «به دلیل کرونا جو خاصی در المپیک حاکم است و همه ما دوست داشتیم که این مسابقات با حضور هواداران برگزار شود اما غیبت هواداران از یک نظر برای من خوب است چرا که اگر المپیک با حضور تماشاگر برگزار می‌شد، کشورهای دیگر تماشاگران بیشتری داشتند و این موضوع باعث می‌شد شاید از نظر روحی دچار مشکل شوم. زمانی که به‌خط پایان می‌رسیم صدای تشویق واضح است و صدای تشویق‌ها را می‌شنویم.»

برش
فرزام: چشم بسته راهی المپیک شدیم

افشین فرزام، سرمربی تیم ملی قایقرانی درباره نتیجه نازنین ملایی و صعود به نیمه‌نهایی A و B گفت: «آنچه مربوط به برگزاری مسابقات است، خوب است اما شرایط پیست که تجربه آن را در کسب سهمیه المپیک داشتیم مواج است که ما از این جهت مشکلی نداشتیم و کارمان را راحت انجام دادیم. برای اینکه انتظارات بالا نرود باید پله پله کار را جلو ببریم. یکی از نقاط ضعف کاری ما این است که ۶ سال نه در مسابقات جهانی و نه کاپ‌های جهانی شرکت نداشتیم و تقریباً چشم بسته راهی المپیک شدیم. برای اینکه بتوانیم به نتایج خوب برسیم باید بدانیم حریفانمان به چه صورت مسابقه می‌دهند و عملکرد آنها در هر ۵۰۰ متر چگونه است.»فرزام با اشاره به آنالیز حریفان بعد از رسیدن به توکیو خاطرنشان کرد: «در یکی دو روز اول که آمدیم بچه‌ها را آنالیز کردیم و خدا را شکر می‌کنم تا اینجا جواب داد. برای حضور در المپیک ریسک بزرگی کردیم و ۲-۳ هفته مانده به المپیک شرایط تمرینی ملایی را کاملاً متفاوت کردم و با تکنیک و تاکتیک متفاوت کار را جلو بردیم که تا اینجا جواب داده است. بهترین‌های دنیا در گروه ملایی بودند و بدانید کارمان در ادامه سخت‌تر خواهد شد. تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار