مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

سمنان، میزبان اولین رویداد قرآنی دانش آموزان در قرن جدید

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از برگزاری مرحله نهایی سی‌ونهممین دوره مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز در سمنان خبر داد و گفت میزبانی این رویداد بزرگ که نخستین رویداد قرآنی دانش‌آموزی قرن است به آموزش و پرورش استان واگذار شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۱۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
سمنان، میزبان اولین رویداد قرآنی دانش آموزان در قرن جدید

محمد دستورانی در گفت و گو با خبرنگاران، از آمادگی اداره کل آموزش و پرورش استان برای برپایی این رویداد مهم قرآنی خبر داد و افزود: این مسابقات در بخش پژوهش به صورت مجازی با حضور 450 دانش آموز پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم، دوم تا نهم مردادماه 1400 به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود.

وی بااشاره به اینکه مرحله مقدماتی این رویداد قرآنی نیز اول تیرماه با حضور یک هزار دانش‌آموز به صورت مجازی برگزار شد، تصریح کرد: 60 داور ملی و بین المللی مرحله مقدماتی این مسابقات را داوری کرده و مرحله دوم را نیز 40 داور قضاوت می کنند و در نهایت 150 نفر برگزیده شده و لوح تقدیر و هدایای ویژه دریافت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: بسته های فرهنگی و سوغات سمنان به همراه کارت هدیه 50 هزارتومانی به تمام یک هزار شرکت کننده از طریق اداره پُست به منازل آنان ارسال شد ولی جوائز ویژه برای برگزیدگان نهایی در هر رشته، رتبه اول 10 میلون ریال، رتبه دوم 8 میلیون ریال، رتبه سوم 6 میلیون ریال، رتبه چهارم 4 میلیون ریال و رتبه پنجم نیز 2 میلیون ریال جایزه در نظر گرفته شده است.

دستورانی با عنوان این مطلب که سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۲ بخش آوایی و پژوهش برگزار می‌شود، اظهار کرد: بخش آوایی همواره در حرم امام رضا(ع) و بخش پژوهشی در استان بین الحرمین سمنان برگزار می شود. البته بخش پژوهشی این مسابقات برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سه سالن اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان برگزار می شود و امکانات و زیرساخت های لازم نیز برای برگزاری مجازی آن فراهم است.

دارالقرآن مرکزی سمنان، با حضور مسئولان کشوری کلنگ‌زنی می شود

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در ادامه با بیان اینکه دارالقرآن مرکزی سمنان در خلال این مسابقات با حضور مسئولان کشوری کلنگ‌زنی می شود، گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز یک رویداد مهم معنوی و مبتنی بر سند تحول بنیادین در حوزه اعتقادی است و خاصیت تربیتی دارد.

علی اکبر عرب خراسانی، با اشاره به اینکه در خلال این مسابقات، نشر معارف اسلامی از طریق دانش آموزان به عنوان حاملان قرآن در جامعه اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: نخبگان قرآنی جامعه دانش آموزان، در این مسابقات کشف می شوند تا مسیر زندگی آنان در سنین پایین در این راستا قرار بگیرد. البته دانش آموزان برگزیده در این مسابقات نیز به مسابقات بین المللی قرآن معرفی شده و در آن حضور پیدا خواهند کرد.

وی با عنوان این مطلب که در سال ۹۷ طی قرعه‌کشی برگزاری این مسابقات در سال ۱۴۰۰ به استان سمنان واگذار شد، تصریح کرد: در طی برگزاری این مسابقات، ۱۰ رابط در استان سمنان هرکدام با ۱۰۰ دانش آمور در ارتباط بودند و آمادگی و راهنمایی این دانش آموزان را بر عهده داشتند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین از رونمایی نرم‌افزار مدیریت مسابقات قرآن دانش‌آموزی در سمنان خبرداد و گفت: نرم افزار مدیریت فرآیند مسابقات تولید حوزه فناوری سمنان طی برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی رونمایی شده و قابلیت مدیریت صحیح مسابقات و ذخیره آثار را داراست که در نظر داریم این نرم افزار را برای سال های آینده در اختیار استان های دیگر قرار دهیم.

عرب خراسانی در پایان افزود: ۳۰ نفر از ۴۵۰ دانش آموز راه یافته به مرحله نهایی مسابقات قرآن و عترت از استان سمنان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار