در گفت‌وگو با پانا؛

جلالی‌زاده: دولت سیزدهم ترک‌های دیوار اعتماد را ترمیم کند

جامعه نیازمند اعتمادسازی است/ رئیس‌جمهوری منتخب نباید تحت تاثیر افراد منفعت‌طلب و قدرت‌طلب قرار گیرد/ آقای رئیسی ضعف روسای جمهور سابق را تکرار نکند

تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه جامعه ایرانی در شرایط کنونی نیازمند اعتمادسازی است، تاکید کرد دولت سیزدهم می‌تواند با برداشتن بار روی دوش مردم، ترک‌های دیوار اعتماد را ترمیم کند.

کد مطلب: ۱۲۰۱۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
جلالی‌زاده: دولت سیزدهم ترک‌های دیوار اعتماد را ترمیم کند

جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با پانا اعتمادسازی در داخل مجموعه یک کشور را موضوعی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: «اگر اعتماد از یک جامعه گرفته شود، آن جامعه دچار فروپاشی و انحطاط خواهد شد. اینجاست که شخصیت‌ها، رهبران، مراجع و افراد می‌توانند در اعتمادسازی نقش مهمی را ایفا کنند.»

وی ادامه داد: «سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری منتخب با توجه به پشتکاری که دارد می‌تواند در جذب افراد، احزاب و گروه‌ها و برداشتن موانع در زمینه اشتراک‌نظر و همکاری و همدلی موفق عمل کند. اگر آقای رئیسی تحت تأثیر برخی افراد منفعت‌طلب و قدرت‌طلب قرار نگیرد و همین رویه فعلی را ادامه دهد، اینکه با افراد مختلف گفت‌وگو می‌کنند، قطعا می‌توانند موفق عمل کنند و اعتماد عمومی را بازسازی کنند.»

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتمادسازی کار مشکلی نیست، اضافه کرد: «وقتی مردم تحقق وعده‌ها را مشاهده کردند، اعتمادشان بیشتر می‌شود. اگر آقای رئیسی ضعف‌های روسای‌جمهور گذشته را تکرار نکند و اتفاقا نکات مثبت را مورد توجه قرار دهد، در بازسازی اعتماد در جامعه تاثیرگذار خواهد بود.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «اگر مسئولان در عملکردشان، انجام وظیفه و برخورد با مردم صداقت را پیشه کنند و اهداف و نیات شخصی را کنار بگذارند، مطمئنا می‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند. اگر کابینه هم با همین ویژگی انتخاب شوند، یعنی صادق ‌و درستکار باشند، قطعا می‌توانند رئیس‌جمهوری منتخب را در رسیدن به اهدافش بیشتر کمک کنند.»

جلالی‌زاده گفت: «جامعه ایرانی در شرایط کنونی نیازمند اعتمادسازی است. دیوار اعتماد در کشور ما ترک خورده است و نیازمند ترمیم است. دولت سیزدهم می‌تواند با برداشتن بار روی دوش مردم، این ترک‌ها را ترمیم کند.»

وی یکی از ابزار موفقیت رئیس‌جمهور را، وجود یک کابینه قوی، مسلط، آگاه، متبحر و همراه و همدل رئیس‌جمهور دانست و گفت: «کسانی که واقعا قصدشان کمک به رئیس‌جمهور برای حل مشکلات باشد نه افرادی که تا یک صندلی را تصاحب می‌کنند، قوم و دوست و آشنا را دور خود جمع و ماموریت‌شان را فراموش می‌کنند.»

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در پایان پیشنهاد کرد: «سیدابراهیم رئیسی می‌تواند از نخبگان اقوام در کابینه استفاده کند تا هم همبستگی ملی را تقویت ببخشید و هم از دلسوزی و شایستگی آنها در خدمت به کشور و نظام استفاده کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار