حسین ثوری در گفت‌وگو با پانا

بوکس ایران به المپیک نرفته که زنگ تفریح باشد؛ برای طلا می‌جنگیم

پیشرفت بوکس در ایران سرعت بیشتری پیدا کرده است

رئیس فدراسیون بوکس معتقد است با توجه به شرایطی که برای ملی‌پوشان المپیکی در نظر گرفته شده از آنها انتظار حضوری متفاوت نسبت به دوره‌های قبل دارد

کد مطلب: ۱۲۰۱۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بوکس ایران به المپیک نرفته که زنگ تفریح باشد؛ برای طلا می‌جنگیم

شمارش معکوس برای شروع المپیک آغاز شده است، در این دوره ۶۶ ورزشکار در المپیک حضور دارند، دانیال شه‌بخش و شاهین موسوی دو نماینده بوکس ایران در این رقابت‌ها هستند. بوکس ایران در ۱۳ دوره در ادوار المپیک حضور داشته اما تاکنون موفق به مدال‌آوری نشده است. بهترین عملکرد بوکس ایران در تاریخ المپیک به بازی‌های 2008 پکن بازمی‌ گردد که مرتضی سپهوند پس از کسب دو پیروزی راهی هشت نفر پایانی شد و در صورتی که می‌توانست حریف دومینیکنی را شکست دهد و به مدال برنز دست پیدا کند، اما در نهایت شکست خورد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

حسین ثوری در گفت‌وگو با پانا، درباره حضور دو بوکسور ایران در بازی‌های المپیک گفت: « بوکس ایران در دو سه سال اخیر روند رو به رشدی پیدا کرده و این موضوع هم به خوبی مشهود است. من اعتقاد دارم روند رو به رشد بوکس نه تنها متوقف نشده بلکه سرعت بیشتری پیدا کرده است و منتقدان هم این موضوع را به‌خوبی می‌دانند. »

‌وی ادامه داد: « بوکس ایران دو‌ نماینده در میدان المپیک دارد که امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنند؛ البته باید این موضوع را بپذیریم که المپیک جای بهترین‌های دنیاست و کسانی که توانسته‌اند به مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان راه پیدا کنند جزء حریفان دست و پا بسته نیستند بنابراین به قرعه راحت و مسائل این چنینی اصلا نباید توجه کنیم. بهترین بوکسورهای دنیا از قاره‌های مختلف در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند و به دنبال کسب مدال هستند. ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم و در توکیو حاضر نشدیم که زنگ تفریح دیگر تیم‌ها باشیم. »

ثوری خاطرنشان کرد: « با توجه به حضور دو بوکس و روند روبه رشدی که این رشته داشته است انتظار داریم که حضور متفاوت در المپیک داشته باشند.با توجه به تمرینات خوب، اردوهای مناسب خارجی، حریفان تمرینی و مسائلی دیگری که در اردوها فراهم کردیم‌ من انتظارم این است که متفا‌ت‌تر از دوره‌های قبل در المپیک ظاهر شویم‌. »

رئیس فدراسیون بوکس در مورد شانس مدال‌آوری ایران و شکستن این طلسم اظهار کرد: « بوکس شرایطی دارد که اصلا قابل پیش‌بینی نیست‌. اگر این رشته رکوردی بود می‌توانستم به راحتی بگویم ما شانس کسب مدال داریم یا خیر، اما این رشته با همه رشته‌ها متفاوت است. اگر در یک صحنه داور به سود حریف امتیاز بگیرد هیچ اعتراضی نمی‌توان کرد به این خاطر که اعتراض به داوری در بوکس معنا ندارد. »

وی تاکید کرد: « بنابراین بوکسورها در رینگ علاوه بر اینکه با حریف مقابل باید بجنگند، داوری هم در کنار خود دارند که ممکن است تصمیماتی بگیرد که به ضرر فرد تمام شود. دو بوکسور ۱۱ دقیقه رودرروی هم قرار می‌گیرند و بیشتر از هر زمان دیگری در این مدت زمان کوتاه مشت رد و بدل می‌شود بنابراین اصلا قابل پیش‌بینی نیست که چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد. »

ثوری در پایان درباره پیش‌بینی از نتایج بوکسورهای ایران گفت: « من امیدوارم هر دو نماینده کشورمان حضوری شایسته در میدان المپیک داسته باشند. دو ملی‌پوش ایران انگیزه‌های بسیار زیادی دارند و هدفشان نه تنها کسب مدال است، بلکه برای مدال طلا می‌جنگند.امیدوارم که اتفاقات خوب برای بوکس ایران رقم بخورد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار