حسینی خبر داد

رونمایی از چک لیست غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات ویژه یادگیری

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و کارشناسان حوزه آموزش و سنجش از چک لیست غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات ویژه یادگیری رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از چک لیست غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات ویژه یادگیری

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی دراین نشست ضمن تقدیر از دست اندرکاران تدوین مجموعه چک لیست های غربالگری نوآموزان در معرض مشکلات ویژه یادگیری، گفت: شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری یکی از برنامه‌های سنجش در سال جاری است و در ۵ استان غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان به‌صورت پایلوت و بر اساس این چک لیست ها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین گام در اجرای طرح غربالگری نشانگان مشکلات ویژه یادگیری تهیه ابزار استاندارد است، گفت: این چک لیست با استناد به منابع روز جهانی و توسط همکاران متخصص سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای شناسایی نشانگان نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری تهیه شده است که در شورای ستاد علوم شناختی ریاست جمهوری و شورای آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی و با روایی محتوا توسط صاحب نظران اصلی این حوزه به تایید نهایی خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: در برنامه سنجش سال جاری به صورت پایلوت این چک لیست ها برای غربالگری نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری استفاده خواهد شد و فرآیند اجرای این طرح از جمله زمان ، مکان و چگونگی اجرا برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر گفت: پس از شناسایی دانش آموزان در معرض مشکلات ویژه یاگیری، پروتکل های درمانی تدوینی اجرا خواهد شد و مراکز مشکلات ویژه یادگیری فرآیند اجرای پروتکل های درمانی را هدایت خواهند کرد و به عنوان مراکز پشتیبان عمل خواهند کرد.

حسینی با بیان اینکه این طرح با محوریت مدارس، خانواده ها، معلمان و اولیا اجرا خواهد شد گفت: با اجرای این طرح مداخلات از سطح ۳ به سطح یک می رسد و مراجعات در آینده به مراکز مشکلات ویژه یادگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

‏رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی تصریح کرد: اجرای این طرح و اجرای پروتکل های درمانی هیچ آسیبی به دانش آموز حتی اگر دارای مشکلات ویژه یادگیری نباشد نخواهد زد و این برنامه به سطح شناخت دانش آموزان کمک خواهد کرد.

‏حسینی تاکید کرد: این طرح پس از اجرا باید به صورت تخصصی توسط کارشناسان ارزیابی شود تا در سال های آتی بر روی همه دانش آموزان پیش دبستان اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار