فعالیت تالار‌ها به دلیل شرایط قرمز کرونایی در اردبیل ممنوع شد

اردبیل(پانا) - فرماندار اردبیل خبر داد به دلیل شرایط قرمز کرونایی فعالیت تالار‌ها از ابتدای هفته آینده در شهرستان اردبیل ممنوع شد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت تالار‌ها به دلیل شرایط قرمز کرونایی در اردبیل ممنوع شد

مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان اردبیل گفت: به دلیل شرایط قرمز کرونایی فعالیت تالار‌ها از ابتدای هفته آینده در شهرستان اردبیل ممنوع بوده و به اتحادیه مربوطه و اتاق اصناف اعلام شده نظارت لازم در این زمینه داشته باشند، بدیهی است با تالار‌هایی که مصوبه ستاد استانی را رعایت نکنند برخورد می‌شود.

او افزود: فعالیت اصناف، بازار، پاساژ‌ها و سایر مراکز خدماتی منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و برای سلامتی خود و شهروندان باید مطابق تعهد اخذ شده عمل کنند، در غیر اینصورت مجبور به تعطیلی این مراکز خواهیم بود.

فرماندار اردبیل افزود: متاسفانه آمار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زدن ماسک در شهرستان اردبیل پایین آمده که این امر نگران کننده است و از اقشار مختلف مردم درخواست داریم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پایبند باشند.

امامی یگانه تصریح کرد: فعالیت غذاخوری ها، رستوران ها، اغذیه فروشی و بستنی فروشی‌ها به صورت بیرون برخواهد بود.

محمدرضا خلفی‌زاده ،رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل اظهار کرد: از کل واکسنی که در استان اردبیل به تعداد ۱۳۸ هزار دز توزیع شده، سهم مرکز استان ۷۱ هزار و ۵۰۰ دز بوده که تاکنون موفق شدیم بالاتر از میانگین استانی به میزان ۷۹ درصد تزریق واکسن را در گروه‌های سنی هدف و بیماران خاص انجام دهیم.

او به فعالیت ۲۸ مرکز واکسیناسیون در سطح شهرستان اردبیل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در ۱۱ مرکز جامع بهداشتی، ۱۳ مرکز جامع روستایی و سه مرکز تجمیعی عملیات واکسیناسیون در حال انجام است و یک مرکز تجمیعی نیز با همکاری سپاه امروز راه‌اندازی می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل تصریح کرد: همشهریان باید با مراجعه به این مراکز به ویژه مراکز جامع بهداشتی در سطح شهر و روستاها واکسیناسیون خود را انجام دهند و به اندازه کافی واکسن در اختیار این مراکز قرار گرفته تا به تناسب رنج سنی اعلام شده، تزریق واکسن را به صورت کامل در سطح شهرستان شاهد باشیم.

خلفی‌زاده در مورد نوبت‌دهی در مراکز تزریق نیز افزود: این کار به دو صورت انجام می‌شود که روش اول دعوت تلفنی از گروه‌های سنی مختلف است تا عملیات واکسیناسیون به انجام برسد.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: روش بعدی نیز ثبت‌نام در سامانه سلامت است که ظرفیت روزانه ثبت‌نام یک‌هزار و ۷۰۰ نفر است که به محض ثبت‌نام و درج اطلاعات افراد نظیر شماره تلفن همراه، کد ملی و تاریخ تولد امکان نوبت‌دهی اینترنتی فراهم می‌آید.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل اضافه کرد: ما این اطمینان را به همه شهروندان می‌دهیم که به دور از شایعات مطرح شده در فضای مجازی واکسیناسیون خود را انجام دهند و به هیچ وجه منکر عوارض احتمالی نیستیم ولی قطعاً منفعت این امر بیشتر از ضرر و زیان آن است.

خلفی‌زاده بیان کرد: میزان تزریق واکسن یک‌هزار سی سی است که به هیچ وجه عوارض خطرناکی را به همراه ندارد و شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده، صحیح به نظر نمی‌رسد و مردم باید به شکل عمومی و فراگیر در واکسیناسیون شرکت کرده تا ایمنی کامل را در برابر ویروس جهش‌یافته کرونا در سطح استان و شهرستان شاهد باشیم.

گفتنی است: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز، شهرستان های خلخال، پارس آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستانهای گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار