افتتاح پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در استان اردبیل

اردبیل(پانا) - آیین افتتاحیه پایگاه اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان استثنایی اردبیل با شعار «هر دانش‌آموز، یک مهارت» در آموزشگاه‌های استثنایی این استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در استان اردبیل

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، در این آیین، محمد شفایی، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: امسال در سطح استان ، 8 پایگاه اوقات فراغت تابستانی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه گروه‌های مختلف و با همکاری 25 نفر از همکاران فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش استثنایی دایر شده است.

به گفته رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فعالیت این پایگاه ها با ثبت نام داوطلبانه 200 نفر از دانش آموزان از پانزدهم تیرماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

شفایی افزود: هدف از ایجاد این پایگاهها، کشف استعدادهای مختلف دانش آموزان در زمینه های گوناگون فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و... است.

او اظهار کرد: رویکرد فعالیت پایگاه های اوقات فراغت در تابستان جاری، خانواده محور و مهارت محور است و این فعالیتها در حیطه های دینی، اجتماعی، مهارتی، ادبی و ورزشی انجام خواهد شد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: در پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی عمده نقش هدایت گری دانش آموزان به عهده والدین است و والدین باید برای تمامی لحظات فرزندان خود برنامه ریزی کنند، زیرا اگر برنامه‌ریزی از سوی والدین و مربیان صورت نگیرد ،دیگران از طرق مختلف از جمله رسانه های مخرب برای آنان برنامه‌ریزی خواهند کرد و در این میان فرزندان هستند که دچار آسیب های جبران ناپذیری خواهند شد.

شفائی تصریح کرد: باتوجه به لزوم ارائه فعالیت‌های پرورشی در کنار ارائه مطالب آموزشی در بستر شاد و به صورت مجازی برگزار می‌شود و به جهت شرایط خاص کرونا،بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌ها به صورت مجازی و فعالیتهای حضوری در فضاهای عمدتا باز انجام خواهد شد.

گفتنی است: پایگاه اوقات فراغت تابستانی، در پنج مدرسه(5 پایگاه) با شرکت 222 دانش آموز با نیازهای ویژه برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار